Cara mudah nak buat headline untuk kempen promosi, tajuk blog post. Anda nak tahu tak cara mudah nak selesaikan masalah tak ada idea untuk menulis headline yang bagus bagi menarik perhatian orang? Headline ni penting, terutama sekali kalau anda mahu menjual sesuatu atau memperkenalkan bisnes, apatah lagi kalau anda ada buat iklan Facebook, Instagram mahupun Google Ads.

Dalam post kali ini, saya nak beritahu anda terdapat cara paling mudah untuk buat headline ni. Anda tak perlu lagi nak pening, hanya gunakan template yang dah tersedia sahaja. Dalam beberapa minit sahaja, anda boleh dapatkan sehingga 10 bentuk ayat iklan yang memang power menggunakan template yang diberikan. Best ... memang best.

Cara Mudah Nak Buat Headline Power Untuk Iklan

Cara Buat Headline Padu Iklan Online
Dalam dunia pengiklanan, headline adalah satu elemen yang sangat penting. Dengan headline yang power, orang tak akan berhenti daripada membaca keseluruhan iklan mahupun cerita. Tak sia-sia buat iklan, kerana apa yang kita mahukan .. mudah dicapai menerusi headline yang cukup padu.

Mungkin ada yang tak tahu, dalam membuat iklan yang bagus, 80% keberkesanan iklan adalah berpunca daripada tajuk atau baris headline tersebut. Memang ada pakar marketing yang anjurkan, kalau nak sesebuah iklan itu berjaya, perkuatkan penampilan tajuk atau headline.

Cara Nak Tahu Iklan Mana Yang Terbaik?

Cara Buat Headline Padu Iklan Online
Masalahnya, bagaimana nak tahu bahawa headline tersebut benar-benar bagus dan berjaya?

Kalau anda buat plan pengiklanan secara online, samada di Facebook atau Google, anda bolehlah melakukan ujian split test beberapa headline untuk iklan anda.

Jika anda tak mahu keluarkan modal lebih untuk semata nak test headline, anda boleh sahaja mulakan dengan membuat split test headline iklan anda tersebut di media sosial. Setiap hari tulislah sehingga 10 headline iklan untuk melihat tajuk mana yang akan menarik perhatian.


Andai nak berniaga, mahu atau tidak mahu, kita mesti beriklan. Dan jika kita nak beriklan, kita mesti agresif dengan pengiklanan kita. Hanya itulah caranya sahaja, melainkan anda memang seorang yang dah pakar dalam penulisan copywriting power.

Tapi, cuba kita lihat jenama-jenama ternama, mereka sendiri kerap beriklan dengan pelbagai jenis headline. Ada jenis iklan yang melibatkan emosi gembira, sedih, humor, skarkastik. Ada iklan dengan headline yang lebih direct dan macam-macam lagilah.

Cara mudah nak buat ujian iklan mana paling berkesan, ialah dengan menukar headline.

Namun itulah, kekangan kebanyakan orang yang nak buat iklan secara online ini ialah idea cara nak membuat tajuk iklan atau headline yang padu. Apatah lagi apabila perlu menghasilkan sehingga 10 ... 100 headline berbeza - dalam proses nak kenal-pasti mana yang terbaik.

Aha .. jangan risau.

Jalan Penyelesaian Untuk Mudahkan Cara Membuat Headline Power Untuk Iklan

Saya ada jalan penyelesaian untuk anda mudah nak membuat pelbagai jenis headline yang padu bagi iklan anda.

Anda cuma perlu dapatkan ebook disediakan oleh Tuan Hafiz Mansor, iaitu '105 Template Headline Padu'. Dalam ebook ini, telah disediakan 105 template headline dalam format words yang boleh anda edit dan terus gunakan.

Cara Buat Headline Padu Iklan Online
Cara Buat Headline Padu Iklan Online
Apa yang perlu anda buat, hanyalah pilih mana-mana senarai template yang sesuai, isi tempat kosong disediakan, dan kemudian terbitkan sebagai headline untuk iklan anda.

Yang menariknya ialah, daripada satu template itu sahaja, anda boleh buat sehingga 10 tajuk headline yang berlainan - dalam masa beberapa minit sahaja tanpa perlu nak pecah kepala atau upah orang melakukannya.

Satu Template Headline Padu Boleh Buat Sehingga 10 Headline Berbeza Dengan Mudah

Cara Buat Headline Padu Iklan Online
Cara Buat Headline Padu Iklan Online


Jadi, bukan setakat 105 headline .. tetapi lebih daripada itu. Jika 10 headline padu boleh dihasilkan dari satu template, maka 105 x 10, anda boleh ada sehingga 1050 headline yang akan membantu dalam mempromosikan apa jua benda yang ingin anda promosikan.

Ebook ini telah mendapat perhatian ramai bila berjaya terjual lebih 200 salinan ketika pelancarannya. Antara yang memperkenalkan ebook ini termasuklah saudara Khairul Hakimin yang turut dikenali sebagai Bapa Viral Kebangsaan di media sosial.

Income Adsense Naik Lepas Gunakan Tips Dalam Ebook

Saya sendiri turut menggunakan ebook ini untuk menaikkan income daripada hasil penulisan saya di blog. Alhamdulillah, amnya .. apa yang dikongsi dalam ebook '105 Template Headline Padu' telah menampakkan perkembangan positif.

Cara Buat Headline Padu Iklan Online
Uh pertama kali kot Adsense mencecah lebih USD300 untuk dua bulan berturut-turut.

Jadi, kalau anda nak mencari satu template power untuk menulis tajuk headline yang akan berikan hasil yang memberansangkan, gunakan template yang dah tersedia dalam '105 Template Headline Padu' ini.

Bagaimana nak mendapatkannya? Hanya klik pautan/butang disediakan di bawah.


Semoga berjaya.


Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement