Nak buat duit menerusi smartphone tak? Aha, inilah dia caranya yang ramai rakyat Malaysia tak terokai betul-betul. Dengan platform Google Adsense, anda boleh menjana sehingga USD100K hanya dengan memastikan orang muat-turun aplikasi game (apps) ke dalam smartphone mereka.

Anda nampak tak berapa banyak iklan di internet yang minta anda muat-turun aplikasi mereka ke dalam smartphone? Ini termasuklah aplikasi game yang terpapar iklan di sana-sini. Perasan tak selepas itu ada iklan lain yang muncul semasa gunakan aplikasi tu?

Jana Income RM100K dari Adsense Menerusi Apps

Jana Income RM100K dari Adsense Menerusi Apps
Saya nak perkenalkan seorang lelaki yang dah berjaya peroleh pendapatan sehingga USD100,000 hanya dengan mencipta aplikasi mudah. Income yang diperolehnya adalah menerusi Google Adsense. Dan platform Adsense pula menyediakan kemudahan ini secara percuma kepada mereka yang serius nak buat duit di internet dan juga smartphone.

[ads id='ads1']

Beliau ialah Tuan Yuzairi Isham, seorang part-time apps developer. Beliau membuat apps sendiri, dan menjana income menerusinya apabila orang muat-turun aplikasinya ke dalam smartphone. Setiap kali orang guna aplikasi tersebut, maka secara berterusan, Tuan Yuzairi menjana income dalam USD!!
Apps atau dalam bahasa melayunya ialah aplikasi yang anda download di smartphone anda dari Play Store (android) ataupun Apple Store (iphone).

Bukti Income RM100K Dari Apps

Lihat screenshot income USD yang diperoleh oleh beliau:
Jana Income RM100K dari Adsense Menerusi Apps
Beliau berjaya menjana income USD menerusi 3 akaun Adsensenya sehingga mencecah lebih RM100K. Banyak kan?

[Dah Baca?] Bolehkah Punyai Lebih Dari Satu Akaun Adsense?

Saya yang menggunakan Adsense untuk blog pun sekadar memperoleh antara RM400 - RM600 sebulan. Itupun dah kira cukup banyak, kerana duit masuk tanpa perlu kerja susah payah, hanya dengan buat artikel di blog sahaja.
Nak belajar buat duit dengan blog menggunakan Adsense tak? Klik sini - Panduan Adsense Revive

Jadi, saya memang percaya menerusi apps, dan menerusi Google Adsense, income di atas boleh diperoleh. Ia bukan sesuatu yang mustahil, dan Tuan Yuzairi bukan cakap kosong. Dia tunjuk bukti dah.

Income Adsense Dari Apps Masuk Akaun Bank

Nak lagi bukti? Ni bukti Google Adsense bayar masuk terus akaun bank Tuan Yuzairi....



Google Adsense tak pernah tak bayar, cukup sahaja had USD100 dalam akaun Adsense anda, ia akan terus transfer ke akaun bank setiap 21 hb. Jika anda gunakan CIMB Bank, duit dari Adsense dah nampak pada keesokkan harinya. Jika dari Maybanak, paling lama pun 3 hari waktu bekerja.

Jika saya gunakan Adsense untuk buat duit menerusi blog, Tuan Yuzairi menggunakan Adsense untuk jana income USD setiap bulan (secara part-time) menerusi apps.

Ok, mungkin anda tak berapa jelas .. meh saya terangkan lagi.

Bagaimana Dengan Apps Boleh Dapat Duit USD?

Anda tahu kan pasal apps atau aplikasi smartphone? Contoh apps popular yang dimuat-turun oleh pengguna ialah Whatsapp, Facebook, Youtube, Bigo Live, TikTok dan banyak lagi.

Permainan atau games juga adalah salah satu daripada apps ini, contoh yang popular ialah Mobile Legend, Angry Bird, Candy Crush dan banyak lagi.

Setiap kali orang ramai muat-turun apps ini, dan menggunakannya, akan muncullah iklan-iklan dari Google Adsense yang disarankan untuk anda. Dari situlah, pihak yang membuat apps ini akan dapat duit USD setiap hari.

Income dari apps ini dibayar oleh pihak Google melalui iklan yang dipaparkan di apps yang dibina. Income ini dikira mengikut matawang USD dan kiraan bagaimana income dibayar adalah menerusi:

  • Berapa lama iklan dipaparkan.
  • Bila iklan di klik pengguna.
  • Bilangan impression.
  • Dan beberapa lagi kaedah 


Income ini akan berterusan SETIAP BULAN selama pengguna mengunakan apps, samalah macam buat blog, Adsense akan membayar anda setiap bulan selagi iklan Adsense itu terpapar di dalam blog anda setiap masa.

Okeh, mungkin sekarang anda dah faham bagaimana income USD boleh dapat menerusi apps ini.

Bagaimana Nak Buat Apps Sendiri?

Persoalannya sekarang ialah ....

Susah ke nak buat apps sendiri?

Menurut Tuan Yuzairi, tak susah pun nak buat apps sendiri, apatah lagi membuat apps simple game yang akan orang suka untuk muat-turun ke dalam smartphone.

Jika dahulu, mungkin susah nak buat apps ni. Tapi dengan adanya teknologi sekarang, dari sebuah blog biasa pun boleh jadi sebuah apps yang boleh dimuat-turun menerusi Google Play dan App Store. Malah, nak buat apps sendiri tidak lagi memerlukan pengetahuan teknikal macam coding dan programming.

Tak perlu lagi upah orang nak buat apps anda sendiri.

Sekarang bina apps hanya drag & drop sahaja. Tak sampai 1 jam boleh siap apps anda sendiri, tak kira anda seorang surirumah, orang yang baru pencen kerja, pelajar malah sesiapa sahaja dah boleh buat apps sendiri, dan pada masa sama menjana income USD menggunakan Google Adsense.

Satu Apps + Adsense = Income Pasif Setiap Bulan

Anda boleh buat hanya satu apps sahaja, dan jana income USD berterusan setiap bulan. Ini yang bestnya, tak perlu banyak buat kerja .. hanya hasilkan satu apps, dan letakkan di Google Play tu untuk orang muat-turun.

Tak perlu nak suruh orang beli barang pun. Hanya minta mereka muat-turun apps anda sahaja.

Lagipun, sekarang ni dah banyak saingan dalam bisnes, apatah lagi dalam bisnes online ni. Apakata tukar strategi menjana income macam ramai mat salleh buat di luar sana. Ramai mat salleh melancong serata dunia, siap buat vlog lagi hanya dengan menggunakan duit Adsense dari apps yang mereka buat.

Saya dah kongsi info, dan saya dah buat awareness betapa ada potensi besar untuk anda buat duit dengan apps ini. Jika anda nak tahu lebih lagi, dan mahu jana income sehingga RM100K seperti Tuan Yuzairi ni, boleh klik pautan di bawah ini:

[+] Rahsia Jana Income Sampingan Dengan App Games

Anda akan diberitahu cara bagaimana nak buat apps sendiri, dan kaedah-kaedah penting supaya anda terus dapat duit USD menerusi apps anda.

Saya merupakan antara yang terawal yang dah mendapatkan panduan ini, in Sha Allah, andai berjaya nanti, saya akan kongsikan kegembiraan tu nanti.

Update ... saya dah mula dapat income daripada App Game yang saya buat gunakan panduan ini .. boleh bacanya di sini - Income USD Dari App Game Dah Mula Dapat

Semoga saya berjaya, dan anda juga berjaya .. hehe.

28 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Setinggi2 tahniah ya sifu HH..ajarkan lah kami agar lebih yakin berkeyakinan adsen kan blog

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. kena rajin promote apps tu kalau nak ramai orang download.

      Padam
  4. Balasan
    1. Antara cara bagaimana orang lain gi travel sana sini dgn duit Adsense.

      Padam
  5. Balasan
    1. Memang masyuk kalau berjaya buat game apps sendiri ni.

      Padam
  6. Wahhh.... Menarik... Okay LeYa nak cuba juga lah

    BalasPadam
  7. tips bagus ni.... kena cuba cari masa ni

    BalasPadam
  8. fuhhh mmg masyuk kalau bermain dengan usd huhu...byk platform jana dgn adsense selain blog atau youtube

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena bijak cari lubuk buat duit ni. Peluang memang banyak, nak dengan tak nak untuk buat je .. tak boleh malas.

      Padam
  9. Salam, ebook dah habis. Boleh dapatkan lagi ke?

    BalasPadam
  10. TQ bro HH... Lama dah teringin nak buat simple app, tapi tak buat buat jugak

    BalasPadam
  11. Salam Tuan, apps dekat iPhone Boleh buat ke? Utk letak di apps store.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak boleh. Panduan ni cuma tunjukkan cara buat apps dan masukkan ke dalam Google Play Store sahaja. Maaf ye tuan.

      Padam
  12. lepas buat apps kena promote kan untuk orang download? lagi satu nak tanya boleh ke kita buat lebih dari satu apps?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh. Buat sampai berpuluh-puluh pun boleh. Lagi banyak apps .. lagi byk sumber untuk raih income usd, sama je konsep macam blog

      Padam
  13. Selain kena bayar untuk ebook Ada benda lain tak kena keluar modal? Nak publish kita punya apps tu kena modal jugak ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena bayar untuk pendaftaran di Google Play. Sekali bayar dalam USD25 .... boleh letak sebanyak mana apps dalam tu ...

      Padam
  14. Msh ade lgi ke buku tu?

    BalasPadam
  15. Msh ade jual lagi x buku panduan untuk buat apps game ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf tuan dah terlambat, panduan ni dah tidak lagi dijual, dan tak akan dibuka untuk jualan, yang saya tahu cuma ada bengkel sahaja dibuat .. fee dia saya tak pasti.

      Padam
  16. Salam tuan HH,

    Macamane nak bayar untuk pendaftaran google? Maksud saya online transfer ke...atau mcmana platform bayar kepada google..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya bayar guna GooglePay. Deduct dari akaun kad debit saya.

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement