OrderSini - Platform Mudah Ambil Order Bisnes Online. Pernah tahu mengenai platform ini tak? Ia merupakan satu platform untuk bantu peniaga-peniaga online menguruskan order atau tempahan produk yang mereka jual. Jika anda seorang peniaga online, bolehlah mencuba platform ini.

Saya baru sahaja diperkenalkan dengan platform pengurusan order online ini. Ia menarik perhatian saya sebabnya pendaftaran untuk platform ini adalah percuma.

OrderSini - Platform Mudah Ambil Order Bisnes Online

OrderSini - Platform Mudah Ambil Order Bisnes Online
OrderSini - Platform Mudah Ambil Order Bisnes Online
Platform ini menyediakan kemudahan bagi membantu para peniaga online untuk uruskan tempahan dengan mudah. Jika anda merupakan peniaga di Facebook, Instagram atau mungkin menggunakan blog untuk berniaga, saya syorkan anda gunakan platform ini untuk menguruskan tempahan pembelian dengan lebih baik.
[Dah Baca?] Dua Strategi Asas Buat Bisnes di Facebook

Platform Mudah dan Mesra Pengguna

Platform OrderSini ini adalah simple dan memang user-friendly. Dan yang menariknya ialah, anda boleh mencuba sistem OrderSini terlebih dahulu sebelum membuat keputusan untuk melanggan sistem pengurusan tempahan online ini dari serendah RM10 sebulan!

Ada tiga pakej langganan sistem yang disediakan, mengikut kemampuan dan ciri-ciri yang disediakan. Secara amnya adalah seperti ditunjukkan di bawah ini.

Pakej Tempahan Online OrderSini

Sistem Tempahan Online OrderSini Untuk Peniaga Online Facebook
Seperti yang boleh anda nampak, ada 3 pakej langganan sistem OrderSini, iaitu BasicOS, LiteOS dan DropOS, yang masing-masing dikenakan caj langganan sebanyak RM10, RM20 dan RM30 sebulan. Saya fikir ia satu platform pengurusan order atau tempahan online yang termurah setakat ini (yang saya tahu).


Sistem Pengurusan Tempahan Untuk Pemilik Bisnes Online

Dengan OrderSini, anda boleh uruskan tempahan dengan lebih baik samada anda menjual produk fizikal ataupun digital. Malah, untuk pakej tertentu, anda boleh sediakan program affiliate untuk penjualan produk-produk anda terutama produk digital. Manakala untuk pakej DropOS, anda boleh sediakan program dropship kepada agen berminat untuk promosi produk anda khususnya produk fizikal.
[Dah Baca?] 5 Tips Untuk Berjaya Sebagai Usahawan Dropship
Katakan anda ambil pakej DropOS, yang sesuai untuk owner produk fizikal, anda boleh gunakan sistem OrderSini untuk buat tetapan berikut, di dalam bahagian 'Tetapan Penghantaran':

  1. Zon : Pada bahagian ini sila pilih Kurier seperti Pos Laju, Skynet atau sebagainya dan pilih Zon seperti Semenanjung, Sabah atau Sarawak. Sistem akan memasukkan data asas sehingga 5KG jumlah berat produk. Anda perlu kemaskini mengikut harga semasa. Bahagian ini membolehkan anda menetapkan harga setiap gram produk
  2. Kadar Rata : Bahagian ini anda boleh tetapkan kos kadar rata bagi penghantaran setiap zon. Contoh : Pos Laju / Semenanjung = RM10 dan lain-lain lagi

Komponen Dalam Sistem OrderSini

Dalam sistem OrderSini, ada menu-menu berikut untuk mudahkan anda menguruskan segala tempahan penjualan produk anda.

  1. Senarai Pesanan : Bahagian ini akan memaparkan semua senarai pesanan (pembelian) dari pengguna.
  2. Senarai Produk : Bahagian ini akan memaparkan ke semua produk yang anda telah masukkan.
  3. Tambah Baru : Bahagian ini akan memaparkan 3 menu iaitu borang bagi produk Variasi, Tanpa Variasi dan Digital. Anda boleh memilihkan mana-mana borang mengikut jenis produk yang ingin anda jual.
  4. Setelah anda memilih borang yang berkaitan sila penuhkan ke semua maklumat pada borang tersebut. Setiap borang akan berlainan mengikut kategori yang anda pilih sebelum ini.
  5. Kod Kupon : Bahagian ini membolehkan anda membuat promosi kepada produk yang anda telah masukkan. Pada bahagian ini terdapat 3 jenis kupon yang anda boleh tawarkan kepada pembeli.
  6. Kupon Sekali Guna : Hanya boleh digunakan sekali sahaja bagi setiap pembelian.
  7. Kupon X Terawal : Hanya boleh digunakan dengan beberapa kuantiti pembeli terawal yang anda telah tetapkan.
  8. Kupon Tarikh A-B : Anda boleh menetapkan tempoh masa bagi setiap kupon contoh 24jam, seminggu atau sebagainya. Ruangan kupon akan dipaparkan pada bahagian pembelian pengguna.
  9. Template Auto Download : Bahagian ini hanya digunapakai sekiranya anda menjual produk digital & menggunakan payment gateway Billplz. Anda boleh tetapkan kandungan muat turun dan sistem akan memproses status pembelian secara automatik. Abaikan ruangan ini sekiranya anda tidak menjual produk digital.
  10. Affiliate : Pada bahagian ini akan memaparkan aktiviti jualan melalui affiliate yang telah anda benarkan semasa memasukan produk. Segala laporan & rekod pembelian melalui affiliate akan dipaparkan pada bahagian ini.
  11. Laporan Jualan : Anda boleh melihat semua laporan jualan pada bahagian ini.
  12. Maklumat Tambahan : Anda boleh bina kandungan seperti Hubungi, Info Penghantaran dan sebagainya. Kandungan ini akan dipaparkan pada laman utama anda. Akan wujud menu Info pada laman tersebut.

Ia satu platform yang lengkap bagi memudahkan anda menguruskan setiap pesanan tempahan yang diterima daripada pelanggan anda.

Jadi, apabila setiap kali pelanggan mahu buat tempahan belian secara online, berikan sahaja link produk anda, dan sistem akan merekodkan untuk anda - secara automatik. Tak perlu susah payah anda untuk hubungi pelanggan lagi untuk dapatkan dan uruskan pembayaran.

Untuk mencuba sistem atau platform OrderSini ini secara PERCUMA, anda boleh terus klik butang daftar di bawah ini.


1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement