Resepi untuk buat nugget ayam sendiri di rumah (homemade). Anak-anak gemar makan nugget ayam? Anda lak nak diet tapi nak makan nugget ayam? Orait. Ini resepi untuk mereka yang mahu diet dan nak kurus tapi still teringin nak makan nugget ayam yang sedap dan ranggup.

Saya sebenarnya mencari bahan untuk berkongsi resepi. Dah lama saya tak kongsi mengenai resepi. Setiap kali saya kongsi resepi, alhamdulillah ramai yang suka baca dan ambil resepi jadikan panduan memasak di rumah. Antara post saya yang popular pasal resepi adalah Jeruk Mangga Asamboi, Resepi Ikan Masak Asam, Resepi Ikan Masak Taucu, Resepi Tomyam Asli Satun Siam dan juga Resepi Kek Coklat Mudah Dalam 5 Minit. Ada beberapa post lain mengenai resepi yang dijadikan rujukan dan viral di WhatsApp ...  tapi tak ingat dah resepi apa .. (saja tak mo khabor ..haha).

Resepi Membuat Nugget Ayam Homemade

Resepi Buat Nugget Ayam Homemade
Kali ini, saya nak kongsikan resepi mudah untuk membuat nugget ayam homemade. Saya dapat tahu bahawa resepi ini sesuai untuk mereka yang melakukan diet Atkins. Mungkin mereka yang sedang dalam proses nak diet, nak slim, nak body cun melecun tetapi pada masa yang sama nak sihat wal'afiat dan mahu makan nugget .. maka bolehlah mencuba resepi ini.

Bahan-Bahan

  • 1/2 Bawang Merah saiz sederhana
  • Bawang Putih 2 ulas
  • Ayam Kisar 1 plastik (syorkan jenama Ramly) - 0.2g karbohidrat untuk 100g ayam
  • Kobis 3/4
  • 1 sudu teh serbuk Ketumbar
  • 1 sudu teh serbuk Jintan Manis
  • 1 sudu teh Lada Hitam
  • 1 sudu teh Garam
  • Parsley Flakes (tabur ikut suka)
  • Fitnesse (Honey and Almond) yang dihancurkan
  • Minyak Zaitun

Cara Membuat

Ok, Untuk cara membuat dan menghasilkan nugget ayam ini, anda boleh tonton video yang disediakan di bawah ini. Tonton dengan teliti ....video cara menyediakan nugget ayam homemade ...


Boleh kita sama-sama cuba nanti ye ...

Sumber Asal - Magicalips - Cara Buat Nugget Ayam di Rumah Lebih Jimat

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. buat sendiri lebih terjamin kebersihannya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu ... kalau rasa tak sedap ke, kalau cirit birit ke .. kita tahu apa kandungannya yang jadi penyebab. Lagipun jimat .. leh simpan adunan untuk lain kali.

      Padam
  2. resepi mcm ni xpenh buat sndri.. harap beli kat kedai je la.. tpi kalau buat sndri ni memsti puas hati dan terjamin

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement