Bagaiman nak bolehkan bisnes dikenali menerusi Google? Apakah Google+ Local, Google Maps dan Google Places Local? Perkhidmatan percuma dari Google ini beroperasi dengan meletakkan perniagaan lokal di ranking utama enjin carian mereka untuk bandar atau negeri anda. Maklumat syarikat anda seperti alamat, nombor telefon dan link laman web sesuatu bisnes akan dipaparkan beserta peta lokasi perniagaan anda.

Perghh ... seperti juga blog, berada di tempat pertama enjin carian pastinya akan melonjakkan lagi bisnes anda. Kedai, premis atau perniagaan anda akan mudah dikenali, bukan setakat pada orang tempatan, tetapi juga orang luar yang kebetulan berada di kawasan anda!

Google Places Local atau Perniagaan Google Lokal ini akan menyenaraikan bisnes-bisnes yang telah dimasukkan ke dalam enjin carian mengunakan kata kunci tertentu.

Cara Bisnes Dikenali Menerusi Google

Kenapa Anda Perlu Menggunakan Listing Perniagaan Google Local?

  1. Ini kerana listing anda akan terpampang di carian secara lokal.
  2. Ia juga merupakan satu bentuk promosi yang sangat berkuasa tinggi dan semestinya PERCUMA!
  3. Ia adalah satu strategi yang sangat bagus untuk mempromosikan perniagaan anda dan mempromosikan promosi terkini perniagaan anda.

Malah, peta perniagaan anda juga akan terpampang didalam telefon pintar seperti iPhone, iPad, Blackberry, Galaxy Tab dan sebagainya. Jika anda masih tidak mempunyai listing Google Local, pesaing anda akan melakukannya dan akan melangkaui anda

Kenapa Carian Secara Lokal Sangat Penting?

Ini kerana pelanggan atau prospek tidak kira taraf kehidupan sedang beralih kepada Internet dan telefon pintar mereka untuk mencari perniagaan yang menawarkan produk mahupun perkhidmatan di kawasan lokal atau tempatan mereka.

Adakah Senang Untuk Membina Listing Google Local Untuk Perniagaan Saya?

Sememangnya untuk membina listing Google Local memang senang, namun untuk mempunyai sebuah laman web yang mampu untuk ranking tinggi di dalam ranking Google memerlukan latihan dan strategi untuk menguasainya.

Setiap pasaran, sektor dan industri sememangnya unik dan memerlukan pendekatan yang berbeza untuk pemasaran. Sebab itulah, pelajari bagaimana untuk menguasai Google Local dari mereka yang tahu adalah pendekatan yang paling bijak untuk anda.

Apabila segalanya sudah siap tersedia, anda dijamin mencapai page 1 enjin carian Google. Semestinya apabila prospek anda membuat carian untuk produk @ perkhidmatan anda, mereka akan terus menemui laman web perniagaan anda.
cara bisnes dikenali dengan mudah

Apa Yang Saya Perlukan Untuk Bermula?

Sebab itulah kursus yang diberi nama Juara SEO Lokal akan menunjukkan jalan yang sebenar-benarnya untuk menguasai Google Local. Segala kandungan kursus ini sememangnya “straight forward” dan tidak membosankan.

Kursus ini mengandungi strategi dan tips yang padat dengan informasi terkini dan mudah difahami. Ketahui lebih lanjut tentang kursus Juara SEO Lokal melalui link dibawah:

Apakah Jenis Perniagaan Yang Mendapat Manfaat Dari Kursus Ini?

Segala jenis perniagaan yang fokus kepada pasaran lokal akan mendapat manafaat dari kursus @ perkhidmatan kami termasuklah PKS, Usahawan Online, Restoran,Kedai Runcit, Pusat Tuisyen, Pasar Mini, Tadika, Kedai Hardware, Hotel, Khidmat Elektrik, Kontraktor, Jurujual,kedai handset, Butik Pengantin, Pusat Fotografi, Kedai Spa dan Kecantikan, Usahawan MLM, Usahawan Part-Time dan banyak lagi… Jika perniagaan anda fokus kepada pasaran lokal, kursus ini @ perkhidmatan kami ini adalah untuk anda.

Jaminan Diberikan Kepada Anda!

Dengan tunjuk ajar didalam Kursus Juara SEO Lokal, listing anda dijamin dipaparkan di page 1 carian Google secara lokal dan disertakan dengan alamat perniagaan anda, nombor telefon anda dan peta lokasi perniagaan anda. (Jika pelanggan mencari dari telefon pintar mereka, mereka juga akan menerima maklumat yang jelas mengenai maklumat perniagaan anda).
Lihat beberapa contoh ini, saya sendiri dah ada ... :) dan seorang sahabat saya yang mengusahawan sebuah homestay di Dungun, Terengganu pun dah melakukannya. Malah, seorang rakan saya yang juga seorang usahawan homestay di Kuantan pun sedang belajar mengenai cara ini.

Anda ada bisnes? Nak dikenali menerusi Google? Apa tunggu lagi? Peluang untuk belajar dan ketahui cara-caranya saya berikan menerusi - Panduan Jadi Juara SEO Lokal di Google.
Cara Bisnes Dikenali Menerusi Google
Cara Bisnes Dikenali Menerusi Google

Semoga bisnes anda akan lebih maju ... dan berjaya, in Sha Allah.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement