Siapa pernah menetap di Rumah Peranginan Persekutuan Morib? Jika anda seorang kakitangan kerajaan, anda tentu sudah sedia maklum mengenai kemudahan khas yang diberikan ini. Rumah Peranginan Persekutuan (RPP) adalah merupakan kemudahan yang diberikan khusus untuk kakitangan kerajaan dan badan berkanun bagi mendapatkan penginapan yang murah dan selesa di kawasan-kawasan peranginan dan percutian terpilih di Malaysia.

Saya dan keluarga sudah beberapa kali merasa menginap di RPP ini. Saya pernah merasa menginap di RPP Cameron Highlands, RPP Bukit Fraser, RPP Langkawi, RPP Port Dickson, RPP Tasik Kenyir dan juga RPP Penang. Antara banyak-banyak Rumah Peranginan Persekutuan ni, paling best ialah RPP Bukit Fraser, RPP Cameron Highlands, dan RPP Langkawi.

Erkk RPP Bukit Fraser paling best? Huhu ... kalau orang yang sukakan kedinginan, kenyamanan dan jauh dari kebisingan manusia, memang bercuti di Bukit Fraser pilihan terbaik. Adakata Bukit Fraser tak ada aktiviti menarik, tetapi cuba anda baca dulu entri ni - tempat menarik di Bukit Fraser

Teringin Nak Tempah Rumah Peranginan Persekutuan Morib

Haha, bila lihat senarai Rumah Peranginan Persekutuan (RPP) yang dah saya serta keluarga pergi ni, nampaknya ada yang tertinggal ... dan salah satunya ialah RPP Morib. Saya belum lagi merasa menginap di RPP Morib. Cuba juga Google untuk tengok-tengok bagaimana rupa RPP Morib, tapi tak jumpa. 

Akhirnya, di satu bulan yang tidak terlalu padat jadual; saya dan wife serta anak-anak telah pergi melihat kawasan .. hoho .. yeap, tinjau terus RPP Morib ni. Walaupun perjalanan agak jauh, dari Penang ke Morib, tapi alhamdulillah, kami sampai juga.

Sayang sekali, isteri saya tidak kesempatan untuk tempah penginapan di RPP Morib, cuba juga untuk walk-in tetapi nampaknya semua kediaman penuh dan habis ditempah. Apa nak buat, cuma jadi YB melawat kawasan sahajalah .. haha...

Sempat juga saya snap beberapa gambar kawasan RPP Morib ni. In Sha Allah, jika esok lusa ada rezeki saya dan keluarga dapat menginap di sini, saya akan ceritakan lagi ye .. pastikan anda klik tag 'House Husband' untuk tahu cerita-cerita macam ni dalam blog .. :)

Foto RPP Morib

Untuk pengetahuan, bagi kakitangan kerajaan yang mahu tempat penginapan di RPP, mereka perlu melalui laman web BPH ... tempahan boleh dilakukan secara online, dan bayaran untuk tempahan perlu dibuat selewatnya seminggu sebelum tarikh penginapan.

RPP Kemudahan Khas Kakitangan Kerajaan

Harga pula berbeza-beza ikut jenis rumah, ada banglo, ada apartment, ada jenis bilik. Tapi serius, memang murah .. anda boleh sewa sebuah banglo 4-5 bilik hanya dengan RM200 semalam sahaja, malah ada RPP yang tawarkan harga serendah RM50 semalam!

[Baca] Cara Membuat Tempahan Online Rumah Peranginan Persekutuan
[Baca] Senarai Kadar Sewa Penginapan RPP BPH

Huhu .. untungkan jadi kakitangan kerajaan? Syukur selalu.


Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement