Ramai adik-adik, kakak-kakak yang dok mencari tips untuk kurus. Ada pelbagai tips dikongsikan oleh ramai orang terutama di media sosial. Baru-baru ini, saya terjumpa satu lagi tips untuk menguruskan badan, dari berat 59kg menjadi 43kg....dalam tempoh sebulan! Tips yang dikongsikan oleh Nur Shaerah Abdul Karim ini telahpun menjadi viral dengan lebih 6K shares.

Saya kongsikan sekali lagi tips kurus ini sebab Nur Shaerah berjaya hilangkan 16kg dalam sebulan. Satu kehilangan berat badan yang sangat menakjubkan dalam tempoh singkat tanpa perlu pergi ke mana-mana slimming center yang kadangkala kenakan bayaran tak masuk akal.

Rahsia Kurus Dari 59kg Menjadi 43kg Dalam Sebulan

Meh ikuti tips dan rahsia kurus hilang 16kg dalam sebulan ini.
Rahsia Kurus Dari 59kg Menjadi 43kg Dalam Sebulan
Rahsia Kurus Dari 59kg Menjadi 43kg Dalam Sebulan
Hai girls. Hari ni i nak share tips macam mana I loss my weight from 59kg to 43kg in 1 month.

Untuk pengetahuan semua, i punya tinggi 145cm. So can you imagine dengan ketinggian tu then berat 69kg?? Tak tertanggung badan rasa

So time tu I nekad nekad nekad, I kene diet (sebab masa tu nak masuk praktikal).

1. Hati kene kental beb. Kalau kejap nak diet kejap tak nak, jangan berangan lah berat tu nak turun. Serious talk. Yang penting uols kene ada goal korang.

2. Dari segi pemakanan, I tak makan langsung Nasi, kuew teow, meehoon, mee, spagetti, maggie dan roti (azab jugak lah). In one month tu memang i tak makan semua tu langsung. Mula mula tu nangis jugak lah tengok orang kat rumah ni makan nasi tu semua

3. Next, I tak sentuh langsung semua benda yang manis manis. Coklat, aiskrim, air gas dan segala adik beradik dia. (tapi kadang kadang terlepas jugak) Lagi satu paling pantang mak bapak dalam rules diet ni no fast food.

4. So mesti korang bengang kan, semua tak boleh nak makan. Habis nak makan apa kan?? hahahaha actually, banyak je makanan yang boleh makan.

Pagi: I makan telur 2 biji

Tengahari: I akan makan lauk macam ayam, ikan, udang, ketam, dan sewaktu dengannya. sayur! tu paling nanti, nanti uols sembelit pulak

Petang: I akan makan benda yang sama, makan lauk jugak. Menyirap jugak lah ibu sebab I selalu habiskan lauk kat rumah. Hahahaha

Malam: I jarang makan malam, tapi in case kalau lapar, I akan makan buah atau kudap kudap.

Kudap-kudap: Ni in case kalau lapar kan atau mulut korang memang jenis nak kene ada makanan dalam mulut kan. I akan goreng ikan bilis letak dalam tupperware. So kalau i lapar i mengonyel je lah makan ikan bilis tu.
[Baca] 10 Tips Turunkan Berat 10kg Dalam Sebulan
5. Okey part yang paling penting. Exercise. pagi petang siang malam i akan buat zumba. hahahaha korang boleh pergi kat youtube search persian zumba. I follow step zumba yang tu. Hari hari buat. sampai naik hafal jugak lah step dia. . tak kan boleh kurus kalau korang malas exercise, trust me

6. Lastly, yang paling penting korang kene minum air putih. Putih tau bukan oren, purple hijau tu semua. hahahahah kalau korang rasa lapar je, minum air, lapar je minum air.

So tu je lah yang i buat dalam 1 bulan. Alhamdulillah hilang 16kg. So goodluck pada korang yang nak start diet tu ye. There is no success without sacrifice.

Semoga tips yang i bagi ni dapat membantu korang yang nak start diet tu. Sorry kalau ayat berterabur.

==

Orait. Dah baca 6 tips tadi? 6 tips untuk kuruskan badan sebanyak 16kg dalam masa sebulan. Siapa nak cuba, bolehlah cuba .. dan saya ucapkan selamat berjaya .... hehe. Boleh juga cuba cara ni - Formula Kurus Seorang Budak Gemuk


5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Thks perkongsian tp unni nak gemuk.. Hahahah

    BalasPadam
  2. thanks utk prkgsian ni... rse smgt nk diet jgk la hihihihi

    BalasPadam
  3. Nk kurs senang..nak berisi susah lak

    BalasPadam
  4. Wow ni memang sangat kental ni... Syabas untuknya yang kuat semangat nak kurus!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement