Saya pasti ramai rakan penulis blog yang telah mengetahui mengenai KlikJer, iaitu sebuah platform buat duit online yang mampu memberikan pendapatan sehingga 4 angka sebulan. Malah, daripada statistik dikeluarkan oleh pihak Klikjer, ada agennya yang telah berjaya menjana pendapatan sehingga 5 angka sebulan!.

Jika ada yang masih tidak tahu, Klikjer adalah merupakan platfom buat duit online percuma berkonsepkan affiliate. Menerusi Klikjer, anda boleh promosikan produk yang disenaraikan di laman mereka dan menerima wang dalam bentuk komisyen untuk setiap jualan yang terhasil.

Klikjer, Lubuk Jana Pendapatan Untuk Penulis Blog

Klikjer - Tempat Buat Duit Online Tanpa Had dengan Menulis

Saya telah menyertai program affiliate Klikjer sejak tahun 2011 lagi. Namun, saya hanya mampu mendapatkan komisyen dari Klikjer pada tahun 2014. Itupun setelah saya mendapatkan ilmu cara melakukannya dengan betul menerusi Kitab SEO Merah Jambu (kini tidak lagi dijual).

Bermula dengan ilmu berkaitan pemasaran affiliate ini, saya akhirnya berjaya menjana pendapatan antara 3 hingga 4 angka sebulan menerusi Klikjer tanpa gagal. Syukur alhamdulillah. Dengan ilmu, usaha, dan yakin dengan rezeki dari Allah, jumlah keseluruhan komisyen yang telah diterima sudah pun mencecah hampir RM30 ribu.

Apa yang saya buat cuma menulis di blog. Saya tidak buat iklan menerusi Google Ads atau Facebook Ads. 100% komisyen yang saya terima menerusi Klikjer adalah dari menulis di blog!.

2 Cara Buat Duit Secara Online di Klikjer

Klikjer - Platform Buat Duit Secara Online

Untuk pengetahuan anda, Klikjer menyediakan dua cara untuk menjana pendapatan secara online, iaitu dengan menjadi affiliate (agen pemasaran) atau menjadi salah seorang penulis.

Buat Duit Dengan Menulis Ebook

Jika anda mahu menjana pendapatan sebagai penulis di Klikjer, anda perlu menghasilkan ebook/produk digital dalam niche tertentu yang tidak terdapat pada produk lain disenaraikan dalam Klikjer. Menerusi cara ini, anda boleh menerima pendapatan tanpa had menerusi royalti yang dibayar oleh pihak Klikjer.

Pihak Klikjer akan membayar anda royalti setinggi 50% dari keuntungan bersih jualan ebook atau produk digital anda. Bayaran royalti ini pula akan dilakukan pada setiap bulan. Ianya 10x ganda lebih baik dari penerbitan buku konvensional di mana anda hanya akan diberi royalti sekitar 5% dan dibayar hanya 2 kali setahun.


Menerusi cara ini, anda boleh menjana pendapatan secara pasif dengan hanya menerbitkan satu atau dua ebook sahaja, di mana pihak Klikjer menyediakan jaminan zero cost atau tanpa risiko bagi setiap penerbitan ebook anda. Bermakna, jika ebook anda gagal dijual, tiada kerugian di pihak anda kerana kos penerbitan ditanggung oleh pihak Klikjer. Malahan, bahan promosi juga turut disediakan oleh pihak Klikjer.

Buat Duit Dengan Jadi Agen Pemasaran (Affiliate)

Satu lagi cara menjana pendapatan tanpa had menerusi platform Klikjer adalah dengan menjadi agen pemasaran atau affiliate. Program ini adalah percuma. Tiada sebarang yuran dikenakan.

Bahan-bahan untuk kegunaan affiliate juga disediakan sebagai cara membantu para affiliate untuk meraih komisyen lumayan daripada penjualan produk atau ebook di Klikjer.

Komisyen pula adalah sehingga 70% daripada harga jualan produk! Fuhh .. lumayan kan? Aha .. inilah sebab kenapa saya terus kekal bersama dengan Klikjer untuk buat duit tanpa had dengan menulis di blog!


Klikjer menyediakan banyak ebook menarik yang sesuai dengan permintaan. Malah, ada ebook yang diterbitkan pada tahun 2014 masih lagi laku keras sehingga sekarang. Ia menunjukkan bahawa ebook yang dijual berkualiti tinggi selain kekal menarik dan relevan untuk kegunaan orang ramai sehingga sekarang.

Sebagai affliate, anda mempunyai pilihan untuk mempromosikan pelbagai ebook disediakan dalam niche yang berbeza. Ia boleh disesuaikan dengan konten yang ada di blog anda.

Contohnya, jika anda mempunyai blog bercerita mengenai perusahaan kambing atau mungkin menu sedap berasaskan kambing, anda bolehlah mempromosikan ebook berkaitan Penternakan Kambing yang ada di Klikjer.

Mungkin anda seorang instafamous, boleh juga mempromosikan ebook Instagram Kaboom yang mensasarkan golongan yang mahukan followers yang ramai di Instagram atau yang berniaga di platform tersebut.

Ok. Faham dah kan?

Klikjer - Platform Affiliate Terpercaya Sejak 2011

Setakat ini, saya tidak pernah lagi lihat kegagalan Klikjer membayar komisyen kepada setiap agen pemasarannya. In Sha Allah, setiap kali berakhir bulan semasa, saya pasti akan menerima notifikasi kemasukan duit komisyen daripada Klikjer terus ke akaun bank. Biasanya antara 3-7 haribulan.

Anda tidak perlu membuat permohonan pengeluaran. Menerusi Klikjer, tiada had minimum atau maksimum untuk pengeluaran wang komisyen. Semua komisyen akan terus dibayar penuh tanpa gagal. Berbanding dengan sesetengah program affiliate yang lain di mana pengeluaran komisyen perlu dipohon atau terdapat had pengeluaran tertentu yang perlu dilepasi dahulu.

Kelebihan Buat Duit Menerusi Klikjer

Memang best buat duit dengan menjadi affiliate Klikjer ini. Dah la percuma, komisyen pula tinggi sehingga 70%. Dibayar penuh tanpa gagal dalam tempoh ditetapkan. Tanpa had pengeluaran dan pembayaran terus ke akaun bank.

Jadi, agak rugi tidak gunakan peluan ini untuk buat duit secara online. Jika anda tidak ada blog, boleh sahaja gunakan platform lain seperti Facebook, Instagram mahupun Twitter untuk mempromosikan produk Klikjer ini. Syaratnya .. asalkan anda tahu cara menulis dan mempromosi, in Sha Allah .. ia akan membawa hasil yang diharapkan.

Buat Duit Dengan Menulis Bukan Mustahil

Kesimpulannya, nak buat duit online ini ada pelbagai cara, salah satunya adalah menerusi platform online seperti Klikjer. Menerusi platform ini, orang biasa seperti anda yang mempunyai kemahiran menulis dengan baik boleh menjana pendapatan sehingga ribuan ringgit sebulan. Tak kiralah menulis ebook, menulis blog, menulis di platform media sosial ... atau apa sahaja, asalkan kena dengan cara dan teknik, lebih-lebih lagi sebagai affiliate.

Tugas utama affiliate, ia sangat mudah. Anda cuma perlu:
  1. Pilih produk ebook yang anda ingin jual
  2. Promosi dengan menulis berkaitan ebook tersebut
  3. Bila ada jualan, anda akan diberikan komisen

Berbeza dengan platform jual-beli lain, yang mana anda kena uruskan pembelian, uruskan penghantaran, sediakan kit pengiklanan dan sebagainya, di Klikjer .. anda hanya perlu buat tugas affiliate yang mudah.

Panduan Klikjer Profit

Pun begitu, andaikata anda tidak berapa pasti berkaitan strategi untuk bermula, tak tahu bagaimana nak dapatkan komisyen pertama anda menerusi program affiliate Klikjer ini, boleh gunakan panduan di bawah ini:


Gunakan Kod Diskaun: DISKAUN8888 (potongan RM30) untuk tempoh terhad.

Menerusi panduan Klikjer Profit, anda akan diberikan penerangan terperinci, kaedah, tips dan cara-cara mendapat komisyen affiliate Klikjer anda. Malah, ada jaminan diberikan kepada anda!

Cubalah. Ini peluang anda untuk mula meraih income secara online tanpa had.

6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Bestnya, klau dpt income begitu. Confirm sy benti keje. Sedih bila makan gaji kesalahan sikit bos marah. Padahal cuma lambat cari harga untuk customer je 😭

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerja sendiri ... ada naik turun. Rajin ... banyak la dapat

      Padam
  2. Bila cerita bab duit mesti terdatang blog HH. Nampak tak berapa mata duitannya saya 🤭

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement