Bab berniaga ni, saya yakin ramai peniaga dan usahawan yang nak untung besar. Salah satu caranya ialah dengan mendapatkan bekalan serta stok produk dengan harga borong yang murah. Apabila sebut sahaja mengenai harga produk dan barang murah, antara pertama terlintas di fikiran ialah mendapatkan barang import terus dari China.

Tak perlu hairan. Sejak sekian lama, produk dan barangan dari negara China memang dah membanjiri pasaran Malaysia, malah sejak zaman Kesultanan Melayu Melaka lagi. Cumanya dulu tak ada tertulis "made in China" seperti yang ada sekarang.

Rahsia Import Barang dari China ke Malaysia Dengan Kos Rendah

Cara Import Barang China ke Malaysia
Jika dulu, nak dapatkan barang niaga dari negara China terpaksa pergi ke China atau dapatkan menerusi orang tengah. Harganya pula lebih mahal daripada biasa kerana wujudnya beberapa kos berperingkat.

Jika pergi ke China, kena fikirkan kos tiket kapal terbang, lepas tu kena cari tempat penginapan, kemudian kena fikirkan tempat nak pergi untuk dapatkan harga borong terendah. Memang renyah dan banyak masa perlu dihabiskan.

Jika gunakan khidmat orang tengah pula, kena pula kos upah yang sebenarnya boleh menjejaskan harga barang import dari China yang kita nak jual.

Import Dari China Secara Online

Sekarang, zaman teknologi. Dah banyak laman web yang menyediakan akses mudah untuk membeli dan memborong terus dari China. Dengan kata lain, dah semakin mudah untuk import barang dari China ke Malaysia.

[Promo] Nak Tahu Rahsia Import Barang dari China ke Malaysia? Ketahui Caranya - Klik Sini

Anda dah tak perlu lagi untuk ke China! Jimat banyak kos dan pastinya ia akan membantu anda untuk jual barang import dari China dengan harga murah dari pasaran Malaysia serta buat untung besar!

Cara Import Barang China ke Malaysia dengan Kos Rendah
Menerusi internet, anda boleh menggunakan laman web Taobao dan juga 1688 untuk memborong pelbagai produk yang meletup serta mendapat permintaan tinggi di pasaran tanpa perlu pergi ke China.

Memang sangat mudah. Anda hanya perlukan komputer serta capaian internet pantas untuk menyelurusi laman web Taobao dan 1688 bagi mendapatkan barang yang ingin diimport dari China.

Dengan beberapa klik sahaja, anda boleh dapatkan barang serta stok produk untuk dijual. Paling best, harganya memang sangat murah yang memungkinkan anda untuk buat untung besar.

Fakta Menarik Mengenai Taobao dan 1688

  • Kedua laman web adalah website e-commerce terbesar di China yang dilahirkan di dalam Alibaba Group of Companies.
  • Taobao & 1688 mempunyai lebih 70 juta produk yang dikeluarkan oleh kilang-kilang yang terdapat di seluruh China.
  • Taobao merupakan website khas untuk pembelian secara retail dan belian untuk kegunaan peribadi/sampel perniagaan.
  • 1688 pula merupakan website khas kepada kaki borong terus dari China dengan pilihan borong serendah 2-3 unit sahaja.
  • Taobao mengumpulkan seller/ejen kilang dari pelbagai latar belakang, manakala 1688 menampilkan 2 golongan penjual sahaja, iaitu Pemborong & Pengilang.


Masalah Bila Gunakan Taobao dan 1688

Cuma ada beberapa masalah yang akan timbul, lebih-lebih lagi jika anda baru pertama kali nak import barang dari China ke Malaysia secara online.

Tahu apa masalah yang saya nak cuba sebutkan ini?

Jika anda dah pernah masuk ke dua-dua laman web Taobao dan 1688 tu, anda pasti akan tiba-tiba kaku kerana kedua laman web itu dipaparkan dalam bahasa Cina. Jadi, sebagai seorang peniaga yang tidak tahu berbahasa atau memahami bahasa Cina, ia tentu menjadi satu halangan terbesar.

Baik.

Saya ada penyelesaian kepada masalah tu.

Panduan Video Tutorial Cara Import Barang China ke Malaysia

Ada satu panduan dalam bentuk VIDEO TUTORIAL yang akan tunjukkan cara dengan lengkap bagaimana nak gunakan laman web Taobao dan 1688 untuk tujuan mengimport barang dari China ke Malaysia. Ia satu panduan yang mudah untuk anda ikuti, senang faham dan dalam bahasa Malaysia.

[Klik] Panduan Video Lengkap Cara Import Barang dari China ke Malaysia

Panduan ini disediakan oleh salah seorang usahawan yang berjaya jana jualan 5-6 angka sebulan menerusi barang import dari China. Ia berdasarkan pengalaman sebenar, dan segala pengalaman itu dikongsi dan ditunjukkan di dalam video panduan cara import barang China ini.

Video ini bukan sekadar nak tunjukkan cara untuk import barang dari China ke Malaysia, tetapi lebih daripada itu. Andai anda seorang usahawan samada online atau offline, ada banyak tips berkaitan pemasaran disediakan dalam panduan ini.

Panduan Ini Untuk Siapa?

Untuk siapa panduan ini? Secara ringkasnya ...
  • Anda yang berniaga di internet dan tak tahu bagaimana dapatkan barang murah unik dan viral.
  • Anda yang berniaga dan nak untung lebih sebab menyampah supplier asyik naikkan harga.
  • Anda yang berniaga fizikal dan mencari apa jua peralatan untuk kedai anda.
  • Anda yang memang minat untuk jana pendapatan part-time atau full time online.
  • Anda yang tak ada idea nak buat apa? Panduan ini tunjukkan cara untuk jana pendapatan menggunakan Facebook.
  • Anda yang dah pernah buat dan jual macam-macam tapi gagal, sebab kurang ilmu.
  • Anda yang sedang tercari-cari services cargo Malaysia ke China yang murah dan support mantap.


Jika anda ingin tahu lebih lanjut dan mahu belajar dengan lengkap bagaimana nak import barang dari China ke Malaysia, maka gunakan panduan dalam bentuk video tutorial ini.

Akses menerusi link ini - Video Tutorial Cara Import Barang dari China

Pastikan anda menjadi yang terawal kerana ada tawaran harga promosi serta bonus khas disediakan untuk mereka yang mendapatkan panduan ini untuk tempoh terhad.

[Dah Baca?] Borong Tudung Murah Cantik dari China & Buat Untung Jual di Shopee

Jangan tunggu harga panduan dinaikkan. Baik gunakan peluang ini untuk buat duit kaw-kaw sempena musim perayaan yang bakal tiba. Ramai yang akan bershopping nanti.

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. tuan tlg wasap sy haslam
    0189665848
    sy bminat utk joint..tq

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement