Iphone adalah produk jenama Apple yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Ia merupakan smartphone yang mempunyai pengikutnya sendiri, malah dianggap sebagai penarafan bagi status pemiliknya. Walaupun teknologi yang ada pada iPhone begitu hebat, ia tidak terkecuali daripada masalah. Sepertimana telefon pintar yang lain, iPhone juga ada masalah kerosakan pada motherboard yang menjurus kepada kerosakan-kerosakan lain.

Bagaimana motherboard iPhone boleh mudah rosak? Ada banyak sebab, tetapi sebab paling utama ialah apabila pengguna menggunakan pengecas yang tidak sesuai dengan iPhone, lebih-lebih lagi pengecas menerusi pengecas kereta dan juga power bank. Selain itu, motherboard iPhone boleh juga rosak jika telefon itu terjatuh atau dimasuki air.

IPro Sungai Buloh - Servis Repair Motherboard iPhone Murah Sekitar Sungai Buloh, Rawang dan Damansara

Servis Repair Motherboard iPhone Murah Rawang Damansara
Servis Repair Motherboard iPhone Murah Pantas
Salah sebuah kedai yang dianggap specialist mengenai kerosakan iPhone ini, iaitu iPro Sungai Buloh, kerap menerima pelanggan daripada pengguna iPhone yang bermasalah dengan kerosakan motherboard ini. Pelanggan-pelanggan ini datangnya daripada pengguna dan pemilik iPhone sekitar Sungai Buloh, Rawang dan juga Damansara.

Ada pengguna iPhone yang telah menghantar telefon mereka ke Apple iPhone Centre, dan juga kedai lain untuk dibaiki, namun masalah kerosakan tetap berlaku. Masalah seperti logo stuck, bateri tak boleh charge, skrin gelap, skrin bergerak sendiri, isyarat tak kuat, skrin berbelang, sound tak keluar dan beberapa lagi masih berlaku walaupun dikatakan sudah dibaiki. Dah keluar kos - skrin dah tukar baru, bateri dah tukar baru, charging port ganti baru, software dah update ... tapi masih bermasalah.

Masalah berulang walaupun dah repair ... ini mungkin ada kerosakan pada motherboard iPhone.

Masalah Motherboard iPhone?

Servis Repair Motherboard iPhone Murah Pantas
Pun begitu, bukan semua kerosakan yang berlaku pada iPhone ini disebabkan oleh kerosakan pada motherboard. Anda perlu tahu, bahawa ada simptom-simptom kerosakan iPhone yang sekali pandang dan analisis kasar, agak mudah dikaitkan dengan kerosakan pada motherboard iPhone.

Nak repair motherboard iPhone bukannya murah. Jika anda yang belum tahu, kerosakan pada motherboard boleh mengakibatkan anda keluarkan kos yang agak tinggi untuk memperbaikinya. Malah, ada yang kata .. lebih baik beli iPhone baru daripada repair motherboard yang rosak.

Ada sesetengah kes di mana simptom kerosakan pada iPhone nampak seolah ia berpunca daripada kerosakan motherboard, tetapi sebenarnya ia cuma masalah pada keserasian software sahaja. Contohnya masalah logo stuck iPhone boleh jadi disebabkan oleh kerana proses kemaskini software IOS dalam iPhone belum sempurna. Aha .. bukan semua pengguna iPhone tahu nak troubleshoot masalah simple seperti ini ... huhu .. rata-rata akan bawa ke kedai servis repair iPhone yang mungkin akan kata ia adalah masalah motherboard.

Pastikan dulu punca kerosakan iPhone anda. Jangan terus fikir ia disebabkan kerosakan motherboard. Ingat ye, nak repair motherboard iPhone bukannya murah .. huhu.

Dan dalam kes kerosakan motherboard, ada banyak cabangnya .. sebab dalam motherboard tu ada beberapa lagi komponen lain yang boleh memberikan simptom kerosakan iPhone yang biasa seperti:
  • Masalah skrin - skrin bergerak sendiri walaupun tak sentuh, skrin tak boleh sentuh langsung, skrin sekejap ok .. sekejap tak ok, skrin gelap.
  • Masalah logo - bila buka-buka telefon, hanya keluar logo Apple sahaja ... tak boleh nak buat apa-apa.
  • Masalah mengecas - bila charge bateri iPhone, ia tak penuh-penuh, kadang badan iPhone lebih panas daripada kebiasaan.
  • Masalah bateri - bateri kembung, tukar bateri baru tetapi masih tak selesai masalah pada iPhone

Dan banyakkk lagi ....

Servis Repair Motherboard iPhone Murah Sekitar Sungai Buloh, Rawang dan Damansara

iPro Sungai Buloh - Servis Repair Motherboard iPhone Murah Pantas
Jika anda merupakan pengguna iPhone .... tak kiralah iPhone 5, iPhone 6, iPhone 7 ke ... dan ada masalah kerosakan, mahu mendapatkan servis repair iPhone yang murah terutama berkaitan kerosakan motherboard iPhone, bolehlah cuba dapatkan servis di iPro Sungai Buloh.

Servis repair motherboard di iPro Sungai Buloh dikatakan sangat cekap, cepat, dan murah. Malah, mereka menawarkan servis repair iPhone terutama kerosakan motherboard untuk pengguna sekitar Rawang dan Damansara, selain kawasan sekitar Sungai Buloh itu sendiri.

Kedai Repair Kerosakan iPhone Rawang Sungai Buloh Damansara

Kedai servis repair ini menawarkan anda konsultansi percuma - selain pemeriksaan percuma terhadap kerosakan yang berlaku pada iPhone anda. Seperti saya katakan tadi, mereka ini adalah specialist yang akan kenal-pasti punca sebenar kerosakan pada iPhone anda sebelum membuat kesimpulan akhir - motherboard rosak.

Untuk info lanjut, sebarang pertanyaan mengenai kerosakan iPhone:

Untuk kes motherboard iPhone bermasalah, terus Whatsapp direct (klik) -
www.wasap.my/60102263456/MotherboardProblem



5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Balasan
    1. Memang itulah yang menjadikan kedai Ipro Sungai Buloh pilihan ramai pemilik iphone untuk repair ... bukan setakat sungai buloh je, pelanggan dari rawang, damansara pun datang ke kedai ni. Servis memang terbaiklah.

      Padam
  2. kedai ni memang terbaik, saya dah pernah repair kat sini... bagus jugak anak2 melayu buat servis cmni sebab dah selalu sgt dah kena tipu kat the store

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la .. saya mmg support derang ni, sbb ramai customer puji terbaik.

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement