Nama Timbalan Perdana Menteri yang baru iaitu Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi antara yang trending di Google hari ini. Nama beliau menjadi trending di Google disebabkan oleh perlantikan beliau menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang digugurkan dari senarai kabinet baru Malaysia sebagai orang nombor dua dalam pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak.

Antara lain yang trending di Google hari ini termasuklah MalaysiaKini, Abdul Kalam, The Star, Astro Awani, serta Ahmad Maslan. Nama Tan Sri Datuk Seri Panglima Abdul Gani Patail juga turut trending di Google apabila beliau telah ditamatkan perkhidmatan sebagai Peguam Negara, dan digantikan oleh Tan Sri Mohamed Apandi Ali.

Nama Zahid Hamidi Antara Yang Trending di Google

Nama Zahid Hamidi Antara Yang Trending di Google
Nama Datuk Ahmad Maslan menjadi trending di Google atas perlantikan beliau sebagai Timbalan Menteri di MITI menggantikan Datuk Hamim Samuri. Datuk Ahmad Maslan yang mempunyai ijazah Sarjana Muda di dalam bidang Ekonomi dan Sains Politik dari Universiti Victoria Wellington, New Zealand dan Sarjana dalam Business Administration dari Universiti Kebangsaan Malaysia antara nama yang popular di kalangan kabinet Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Antara lain yang trending di Google ialah laman-laman web berita Malaysia termasuklah Malaysia Kini, Bernama dan juga The Star. Ini mungkin disebabkan laman-laman web ini adalah antara yang pertama melaporkan beberapa isu terkini dan terhangat di carian.

Saya suka gunakan Google Trending ini untuk mencari bahan bagi meningkatkan trafik blog secara berhemah, dan in Sha Allah, tidak menggunakannya hanya untuk sekadar sensasi berita.

Ia juga salah satu cara untuk menarik perhatian pengunjung dari luar negara, bagi memaksima income menerusi Google Adsense.


Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement