Jumlah trafik blog untuk bulan Januari 2015. Trafik blog di awal tahun adalah antara statistik terpenting untuk menjadi penanda aras perkembangan sesuatu blog. Maka, saya suka berkongsi trafik blog ini untuk pengetahuan semua, bukan kerana mahu menunjuk-nunjuk tetapi sebagai satu entri penanda aras bagi blog ini, dan diri saya sebagai penulis tunggal blog yang sudah cecah usia lebih 5 tahun ini.

Anda juga patut lakukan perkara yang sama. Saya syorkan sangat-sangat.

Jumlah trafik pada awal tahun terutama di 3 bulan pertama adalah penting supaya kita boleh menilai samada blog kita semakin baik, semakin maju atau sedang alami kemerosotan. Samalah juga dengan kehidupan kita. Apabila dilanda satu-satu krisis, kita tentu akan berusaha untuk tangani krisis serta masalah. Jadi, begitulah juga dengan blog.

Jumlah Trafik Blog Januari 2015

Jumlah Trafik Blog Januari 2015
Jumlah trafik blog bulan Januari 2015 penting untuk melihat samada blog akan temui 'rentak' untuk terus meningkat naik. Menerusi trafik awal tahun ini, kita boleh analisis secara rambang menerusi Google Analytics mahupun Google Webmaster Tools mengenai jenis kandungan dan bentuk entri yang boleh membantu blog menerima lebih banyak trafik di masa akan datang.
Jumlah Trafik Blog Januari 2015
Buat blogger yang menggunakan pendekatan SEO (Search Engine Optimization), anda boleh jadikan statistik trafik awal tahun 2015 untuk merancang penerbitan entri atau penambah-baikkan dari segi teknik SEO yang akan dibuat. Ini penting kerana setiap tahun, Google akan buat ubahsuaian terhadap algorithma pencarian yang memberikan kesan besar kepada blog yang gunakan pendekatan SEO.

Muat Turun Panduan Google Analytics Percuma

Buat blogger baru yang blur tentang apa yang saya ceritakan mengenai Google Analytics ini, saya sarankan anda muat turun secara percuma Panduan Asas Google Analytics yang disediakan oleh rakan blogger saya - Hadihaizil Din atau Eizil.

Untuk dapatkan panduan ini, anda boleh terus dapatkan di entri ini - Muat Turun Panduan Asas Google Analytics Percuma . Hanya isikan nama dan email anda, kemudian sahkan langganan yang diterima di inbox email, sesaat dua selepas itu anda akan terima pautan atau link untuk download.

Ok.

Anda dah tengok paparan statistik jumlah trafik blog ini untuk Januari 2015. Tak perlu kagum sangat, sebab ada blog yang menerima trafik lebih hebat dari ini. Malah, blog anda juga boleh capai jumlah trafik sebegini seandainya anda berusaha ke arah itu. Anda boleh tengok sendiri blog-blog hebat ini dalam senarai top Malaysia Best Blog 2015.

Pageviews 395,847 Januari 2015

Jumlah Trafik Blog Januari 2015
In Sha Allah, anda boleh cuba segala tips dan petua yang pernah saya kongsikan di blog ini untuk capai hasrat itu. Semua tips dan petua blogging yang saya kongsikan adalah berdasarkan pengalaman saya sebenar yang telah dibuktikan. Andai rasa ada kemushkilan, jangan segan-segan bertanya.

Buat para usahawan mahupun peniaga online, jika anda mahu tempias bisnes menerusi trafik blog ini, saya sangat alu-alukan untuk anda menempah ruang pengiklanan atau mendapatkan servis advertorial/review bersama saya. In Sha Allah saya akan lakukan yang terbaik untuk kejayaan bisnes anda. Berminat boleh hubungi saya di sini - Hubungi Penulis

16 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Balasan
    1. Terima kasih Syira ... blog Syira pun nampaknya trafik tinggi juga tu

      Padam
  2. Awal tahun ni traffic blog merundum.. Keciwa

    BalasPadam
  3. Wah tuan banyaknye...memang layak digelar sifu master HH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmm ramai lagi blogger hebat yang layak dengan gelaran sebegitu.

      Padam
  4. Bounce rate rendah...em memang kualiti tinggi..kalau tidak takkan lama orang membaca di artikel tuan HH ni..semoga tuan maju jaya dan murah rezeki lagi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Ini pun sebab saya banyak belajar dari blogger lain ... bounce rate tu baru je nak merasa rendah, sebelumni ... ada sampai 70 peratus ...

      Padam
  5. satu kejayaan yang boleh menjadi inspirasi kepada semua blogger

    BalasPadam
  6. jie awal thun bru aktif blik...jtuh merudum la..

    BalasPadam
  7. Bounce rate tu yg pening sikit nak turunkan. Mmg terbaik blog HH..

    BalasPadam
  8. Wow nak trafik bnyk mcm nie juge...hehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement