Booking hotel secara online memang menguntungkan. Serius. Ini pengalaman sebenar saya ketika bercuti bersama keluarga. Harga online dengan harga di kaunter hotel jauh bezanya. Bukan sedikit perbezaannya, malah ia sampai 40 peratus lebih murah!

Saya dan keluarga memang gemar bercuti. Jika melakukan percutian secara ad-hoc tanpa perancangan, selalunya bajet akan jadi penekanan. Yelah, tak prepare apa-apa, tup tap bangun pagi terasa bosan duduk di rumah, mahu cari angin lain ... terus pack barang dan tuju destinasi pilihan. Saya pernah ceritakan kisah saya dan famili bercuti tanpa rancang ke Kota Bharu, semata nak pergi ke Wakaf Che Yeh, dan lawat tempat menarik sekitar Kota Bharu yang belum lagi dikunjungi, contohnya macam Muzium Adat Istana Jahar dan melihat Bank Pitis Pertama di dunia... hoho.

Semasa di Wakaf Che Yeh, tak terfikir pula nak check online kalau ada tawaran menarik jika booking menerusi internet .. haha .. silap silap saya masa tu. Kalau tidak, mungkin boleh dapat tawaran menarik menginap di Hotel Holiday Villa, Kota Bharu.

Booking Hotel Online Lebih Menguntungkan

Booking Hotel Online Menguntungkan

Sebelum ini, saya pernah gunakan khidmat Agoda untuk buat tempahan online hotel. Dan serius memang berbaloi sangat-sangat. Harga hotel booking online memang murah. Yang nak nak meyakinkan saya ialah ... staff hotel di kaunter tu sendiri yang mengiyakannya. Malah, ketika kami nak pilih bilik, disyorkan guna booking hotel secara online. Pelik .. tapi benar.


Anda boleh tengok sendiri tawaran-tawaran menarik dari Agoda untuk destinasi Penang yang saya tampilkan .... banyak diskaun diberikan. Jika hari-hari tertentu, anda boleh booking hotel online dengan harga diskaun yang lebih menguntungkan, malah pernah saya melihat ada tawaran booking diberikan potongan sehingga 70% di luar musim.

Sekarang sudah ada banyak laman web yang sediakan online booking untuk hotel destinasi pilihan. Anda boleh pilih banyak selain dari Agoda.
Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement