As-Salam. Agak ralit juga saya tidak mewar-warkan widget atau gadjet blogspot ini di awal Ramadan, namun saya tetap percaya, masih lagi belum terlambat untuk berkongsi perkara baik ini untuk blogger Malaysia. Al Quran itu bukan hanya untuk Ramadan, tetapi sepanjang hayat, sepanjang zaman.

Widget atau gadjet yang akan saya kongsikan ini merupakan satu gadjet yang akan membenarkan Al Quran dialunkan penuh merdu dalam blog, dengan aluanan yang dibaca oleh Qari terkenal - Fahad Al-Kandari. Suara beliau yang mendayu membuatkan ayat-ayat Al Quran menusuk jiwa raga, apatah lagi bila ia diperdengarkan di malam hari, sewaktu orang lain lena dibuai mimpi indah.
widget bacaan alunan ayat al quran dalam blogspot

Suka diingatkan widget ini menggunakan iframe. Ia dilengkapi mula, berhenti dan butang henti seketika (pause). Tiada takrifan atau maksud diberikan bagi alunan ayat suci Al Quran oleh Fahad Al-Kandari. Anda boleh memilih mana-mana ayat suci Al Quran untuk didengari, namun apabila abis sesuatu ayat, ia akan terus menyambung ke Surah yang seterusnya.

Gadjet Quran Bacaan Fahad Al-Kandari

In Sha Allah, ia dapat memberikan manfaat. Hanya salin kod HTML yang disediakan di bawah ini, dan letakkan di dalam blog anda.

Untuk Ayat 1 - 86
 

Untuk Ayat 87-114



Selamat mencuba. In Sha Allah, akan diberikan keberkatan nanti. Untuk mendapatkan lebih banyak pilihan lain, anda boleh singgah di sini - TVQuran

TvQuran


9 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. bagus HH, saya suka dgn bacaan dari Qari Fahad Al-Kandari..sedapp !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmm ramai lagi Qari yang dapat alunkan dengan asyik dan syahdu.

      Padam
  2. boleh juga dipasang di blog......

    BalasPadam
  3. As salam. Sifu, nak tanya,
    1. bagaimana nak buat page tab statik mcm sifu buat dlm blog sifu ni?
    2. BTW, cantiknya header... kreatif giler... header bersebelahan iklan. Smpi skrg sy tertanya2, camana nak buat tu?
    3. Ekorban, sy dah daftar tp smpi skrg tak muncul2 pun codenya. depa tak bagi pun... huhu.... Ingat nk tlg beramal jariah...
    Terima kasih ya sudi tolong jawab pertanyaan saya ni.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement