Adakah anda seorang warganegara Malaysia yang ingin ke luar negara? Atau anda sebelum ini pernah membuat passport untuk ke luar negara? Atau mungkin anda ada passport tetapi tak pasti samada passport anda sah laku lagi?

Ehemmm atau mungkin anda salah seorang peminjam tegar yang mungkin ada masalah bayaran balik lalu tak pasti samada boleh ke luar negara atau tidak?


Semak Status Kebenaran ke Luar Negara Online Imigresen


Semak Status Kebenaran Ke Luar Negara Online
Jika anda segan atau tidak berkesempatan pergi ke pejabat Imigresen, anda sebenarnya boleh semak status kebenaran ke luar negara online. Mudah. Hanya memerlukan kad pengenalan anda untuk semak status anda.


Anda perlu semak terlebih dahulu, dan kemudian barulah boleh membuat permohonan memperoleh pasport. Jika tidak, anda berkemungkinan akan berakhir dengan kerja yang sia-sia. Semak menggunakan kad pengenalan baru untuk tahu samada anda boleh atau dibenarkan untuk ke luar negara.

Aplikasi online ini terbuka buat semua warganegara Malaysia. Laman web tersebut adalah untuk kemudahan warganegara Malaysia yang ingin menyemak status untuk mendapatkan kemudahan Imigresen bagi permohonan dokumen perjalanan dan perjalanan ke luar negara. Jika anda disekat atau dilarang, maka cepat-cepat semak kenapa anda dilarang. Penting agar apa jua urusan anda di luar negara tidak tertangguh.



Untuk semak status kebenaran ke luar negara online sila klik pautan ini: Semak Status Kebenaran Ke Luar Negara Imigresen Malaysia


8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. berguna ni..terima kasih HH

    BalasPadam
  2. insya-Allah lepas ke luar negara sebab takder masalah...

    BalasPadam
  3. 1 dah lulus bg bulan Mac...borang bulan Mei/Jun belum hantar lagiii...so jom holiday mac ni

    BalasPadam
  4. Ehemmm nak ke mana tu @google-164af49f38b1a82e7f56a46a0f3673c9:disqus

    BalasPadam
  5. thanks bro.... kena check selalu bagi yg rajin travel...kut2 ada masaalh.....

    BalasPadam
  6. kalau die tulis "sah pada watu dan tarikh semakan tu maksudnye ape?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement