As-Salam. Masa sebenarnya penting untuk membolehkan blog menerima kunjungan terbaik. Jika anda bijak memilih masa yang sesuai untuk terbitkan sesuatu entri, ia pasti akan melonjakkan trafik blog anda untuk hari itu.

Masa untuk terbitkan sesebuah entri perlu sesuai dengan keadaan, anda tentu tak mahu terbitakn sebuah segmen untuk orang sertai pada waktu tengah malam - yang sering HH lakukan ... hahahaha.... Sangat perlu seorang blogger peka dengan suasana dunia blog Malaysia mahupun sesuatu isu yang berada di alam realiti.

Anda boleh memilih untuk menerima kunjungan dari siapa yang anda mahukan dengan penelitian masa ini. Jika anda mahu pengunjung yang hadir itu dari luar negara, mungkin anda buat entri berbahasa inggeris - terutama berita dan sensasi semasa, pada waktu selepas tengah malam atau awal pagi.

Jika anda mahu cerita anda dibaca oleh rakan-rakan blogger atau pembaca setia, waktu selepas jam 10 pagi adalah sesuai untuk terbitkan entri anda. Andai anda mahu orang yang bekerja waktu pejabat membaca info mengenai jadual pemberian gaji bulanan kakitangan awam 2013, mungkin anda boleh terbitkan dan kongsikan pada waktu antara jam 12 tghari hingga 2 petang.... 

Perlu tahu masa sesuai jika mahukan trafik mengenai sesuatu entri yang menarik. Yelah, takkan nak mengharapkan trafik berganda kalau anda terbitkan entri di waktu semua pembaca blog anda sedang lena dibuai mimpi?

25 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. betul3... kekadang saya pun tak perasan perkara masa tu penting semasa nak publishkan entri. Peringatan yg bagus ni :)

    BalasPadam
  2. Thanks for the info HH. Saya pon selalu tertanya² bila masa yg sesuia untuk up entry.

    BalasPadam
  3. kita lak suka post masa lpas asar/subuh dan lpas isyak :D

    BalasPadam
  4. assalamualaikum hh...betul tu suka ngan n3 ni...:)

    BalasPadam
  5. eca akan pastikan eca update jam12 tghmlm tpi kemudian,reschedule entry jam 7..pastu Update entry jam10,12,2ptg...depends pada keadaan :)

    BalasPadam
  6. salam,,


    saya menulis bila internet linenya laju...hehe

    BalasPadam
  7. yang mana sempat saya karang di dokumen akan saya publish mengikut jadual. ianya akan auto publish.

    jika punya masa saya akan terus karang entri di wordpress dan publish.

    BalasPadam
  8. setuju dengan ni..perlu ikut masa pembaca hehe

    BalasPadam
  9. sy slalu post bila idea dtg..^_^

    BalasPadam
  10. dalam erti kata lain, autopublish :)

    BalasPadam
  11. haha..yelah kan, saya terasa bila penulis mention terbitkan entri wkt orang sedang dibuai mimpi..dah tu je masa yang "makcik" ada..huhu...apapun, congrats kpd sdra kerana menampilkan blog yang kemas, teratur dan very friendly user..i like:)-

    BalasPadam
  12. Ohh terima kasih @google-187fcb43b8c1ef0adcae587cd3163a79:disqus .... teruskan berikan sokongan kepada blog ini yer ...

    BalasPadam
  13. Hmm .. samalah pada HH ... errr tapi utk blog yg lain .. hehhehee

    BalasPadam
  14. Betul tu @dknaabza:disqus ... tapi still gak nak tgk masa paling sesuai ....

    BalasPadam
  15. Terima kasih kerana setuju .. dah LIKE atau G+ tak ... hehehhee... apapun terima kasih kerana terus sudi baca idea HH ni

    BalasPadam
  16. Hmmm .. rajin ehhh @facebook-1583974849:disqus .....

    BalasPadam
  17. Hehehhee.. camner nak tahu line laju? Ke PC yang tak berapa nak handle kelajuan ... :P

    BalasPadam
  18. Harap entri ini telah beri sedikit ilmu pada @20f65adc29bb1249a04a5e67cc556363:disqus tentang pentingnya masa untuk pilih publish entri terbaru kita

    BalasPadam
  19. Penting kalau anda mahukan trafik tertentu ... :) praktikkan la .. pasti akan nampak hasilnya nanti .. in sya Allah.

    BalasPadam
  20. thanks bro info nie...saya pun akan ping entry dalam pukul 10-12 dan 3-4...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement