As-Salam. Widget pilihan untuk HH kongsikan kali ini ialah widget untuk paparkan entri popular berdasarkan jumlah komen yang ditinggalkan pada entri tersebut. Tak kiralah anda gunakan samada kotak komen blogspot atau sebaliknya, seandainya aplikasi komen anda boleh synchronize dengan komen blogspot, widget ini boleh digunakan.

Seperti mana blog ini yang menggunakan aplikasi Disqus untuk urus ruangan komen setiap entri, widget ini masih boleh digunakan untuk paparkan entri paling banyak menerima komen. Apa yang perlu anda buat ialah dengan memastikan Disqus telah saling sync komen yang ditinggalkan menerusi Disqus dan sebaliknya.

Sync Komen Disqus - Blogspot


Sync Comment Disqus - Blogspot

Setelah itu, untuk paparkan entri paling popular berdasarkan jumlah komen yang telah ditinggalkan, hanya copy-paste kod html di bawah ini dan letakkan di ruangan sidebar blog anda.


<ul>
<script language='javascript'>
aBold = false;
numposts=1000;
maxshowresult=10;
home_page = "http://www.hasrulhassan.com/";
</script>
<script src='http://yourjavascript.com/123011522311/hasrulhassanpopularpost.js' type='text/javascript'></script>
</ul><br/>


Cuma tukar perkara yang digelapkan dengan pilihan anda, tentu sekali home_page itu anda tukar dengan url blog anda, dan maxshowresult pula adalah bilangan entri yang mahu anda paparkan.

Selamat mencuba.



Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement