As-Salam. Widget Ticker adalah merupakan satu widget simple yang boleh anda letakkan di dalam blog sebagai satu cara untuk anda promosikan entri-entri terkini blog anda atau mungkin juga untuk meletakkan entri-entri daripada blog rakan-rakan blogger anda.

Anda boleh gunakan juga sebagai pengganti rss feed di dalam blog, cuma dengan menggunakan Widget Ticker ini, anda boleh buat paparan entri-entri terbaru dengan sedikit kelainan, iaitu ada efek seolah ia ditaip secara lansung di blog anda.

Widget Post Ticker di HASRULHASSAN.COM



Contoh anda boleh lihat di bahagian HOME blog ini. Ia terletak di bahagian atas ... anda boleh lihat HH letakkan widget tu untuk promot entri-entri di blog lelaki tujuh nam.

Sebagai salah satu idea untuk anda .... ia juga boleh digunakan untuk tujuan promosi iklan, dengan sedikit kreativiti, anda boleh gunakan widget ini untuk letak iklan Churp-Churp dan juga Says.my.

Anda juga boleh buat tukaran rss feed atau pengganti banner menerusi bloglist exchange. Terpulang pada diri anda untuk mempergunakan widget ini sebaik mungkin.

Penggunaan widget ini telah sedikit sebanyak menambah trafik ke blog lelaki tujuh nam sejak seminggu yang lalu, jadi ia juga berkesan buat blog anda ...cubalah.

Kod Untuk Widget:

<p><span class="tickls">@lelaki tujuhnam | </span><a   id="tickerAnchor" style="text-decoration:none"></a></p><script style="text/javascript" src="http://yourjavascript.com/811012922601/widget-post-ticker.js"> </script><script style="text/javascript"> var theLeadString = "Lelaki76"; var thePostCount =5; var sBgColor; var nWidth; var nScrollDelay = 175; var sOpenLinkLocation="S"; </script> <script style="text/javascript" src="http://lelaki76.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=json-in-script&callback=PostTicker"> </script>

Sila ganti tulisan warna merah dengan identiti anda atau blog anda. Nombor 5 bermaksud 5 entri terkini dalam alamat blog yang dinyatakan.

Anda boleh salin dan tampal menerusi ruangan html/javascript dan letakkan di mana-mana bahagian blog anda - samada di atas post entri, di sidebar atau juga di bawah blog post anda. Terpulang.

Selamat mencuba.


5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement