As-Salam. Sejak beberapa hari ni, HH asyik dok tengok akaun Google Adsense je .... manalah tahu takut blog-blog HH yang lain, yang tersedia iklan Adsense akan alami nasib serupa seperti blog ini - Iklan Dinyahaktifkan Kerana Langgar Polisi. Setakat ini, alhamdulillah ...blog-blog lain tu masih lagi ada iklan Adsense yang berlegar rancak. Namun, ada satu berita dari Google Adsense yang agak menyedihkan.... Adsense for Feeds bakal dihentikan.

Mulai Oktober ini, pihak Google Adsense akan menghentikan khidmat Adsense for Feed atau iklan di dalam feed rss blog serta laman web secara berperingkat dan berfasa. Mungkin mereka merasakan platform seperti RSS tidak begitu berkesan untuk memuatkan iklan yang kadangkala beresolusi tinggi dan sukar untuk dicapai menerusi gajet-gajet canggih seperti telefon pintar atau tablet.

Untuk info, Adsense for Feed merupakan antara banyak cabang dalam Google Adsense untuk membolehkan kita menjana pendapatan secara online dengan menggunakan blog.

Notis Google Adsense Mengenai Adsense for Feeds



4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. OIC. kalau mcm tu buleh generate income lagi la? mcm la sy ada byk income kat sana. huhuhuhu

    BalasPadam
  2. Iklan di blog masih boleh lagi dengan Adsense .. cuma di feed rss .... sebelum ini dalam rss blog pun ada iklan Google Adsense ni

    BalasPadam
  3. abis tu mcm mana nak dpt duit dari iklan?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement