As-Salam. Google Adsense tolak permohonan rayuan HH .... ia semuanya adalah kerana pihak Google Adsense telah merasakan bahawa HH telah melanggar polisi pengiklanan mereka, anda boleh baca di entri ini: Amaran Dari Adsense. Entah mana silapnya, kerana entri tersebut ..... blog HH terutama blog ini dah tak boleh nak paparkan iklan Adsense lagi.

Iklan dari Google Adsense memang lumayan, kerana ia dibayar berdasarkan trafik blog anda., dan dalam USD pulak tu. Semakin tinggi trafik, maka semakin tinggi jugalah pendapatan menerusi Google Adsense yang bakal anda dapat. Agak malang sekali, apabila dah bertahun HH menggunakan Adsense, kali ini kena penalti pula.

Email Rayuan Google Adsense Ditolak



Adeh. Nasihat kepada anda yang lain, berhati-hati .... jangan sampai iklan Adsense anda disekat. Apabila disekat, iklan tidak terpapar dan pendapatan menerusi pengiklanan Google Adsense pun tergendala.

Maka, sebab itulah ... HH tidak lagi memaparkan iklan Adsense dalam blog ini. Sedih ... sedih. Dah kena penalti ... dirayu pun kena tolak juga. Mungkin anda ada cerita yang sama yang boleh dikongsi? Kalau ada, jangan segan silu tinggalkan komen anda.

Aduhai aduhai.




6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Saya tak pernah pasang Adsense, trafik tak tinggi mana pun. :)

    BalasPadam
  2. Saya dah masuk 3 kali buat rayuan atas sebab yang sama pon tak berhasil,agak2 nya kenapa ya!

    BalasPadam
  3. Hmm saya pun kurang pasti, tapi ada penyelesaian- utk mereka yang memang dah ada akaun la.

    BalasPadam
  4. Saya dapat emel mengatakan :

    We did not approve your application for the reasons listed below

    Non-HTML site: Your website is a type of website that we do not currently accept into our program. While reviewing your application, we noticed that the URL that you submitted leads to a site directory with folders. In order to provide the best user experience possible, we require that publishers provide a URL that links directly to the HTML website they are submitting for the AdSense program. We do not accept URLs that link to this type of directory structure.

    Bagaimana ingin selesaikan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rumit masalah ni. Saya dah cuba tgk pada HTML blog .... nampak tak ada masalah sgt. Tapi saya syak dari segi CSS template blog ini la....

      Saranan saya - cari template lain.

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement