As-Salam. Haaa ...kalau berblog, kadangkala ada yang tak kira masa. Namun, bukan semua blogger boleh buat demikian. Bagi blogger yang nampak sugul nak tinggalkan blog time raya, HH kongsikan sedikit sebanyak petua ini.

Tips Blogger Tinggalkan Blog Ketika Berhari Raya


  1. Pastikan blog anda ada update terkini dari semasa ke semasa, untuk ini anda boleh buat draf entri atau anda boleh buat autopublish. Draf perlu supaya anda tak perlu nak tulis panjang-panjang ketika time raya, sbb tentu sekali anda payah nak dapat line internet.
  2. Blog sudah ada warna-warna raya bagi memeriahkan hari raya, barulah nanti bila orang singgah blog time raya nampak ceria dan ada semangat nak beraya.
  3. Siap-siap tulis entri mohon kemaafan sempena Aidilfitri, yelah ... kalau realiti, kita boleh minta ampun maaf dan bersalaman secara direct, kalau blog .. mana tahu ada buat entri sakitkan hati orang ... siap2 dah buat entri mohon ampun maaf raya... tak gitu?
  4. Beritahulah anda akan berhari raya di mana waktu raya ini, mana tahu boleh buat pertemuan raya sesama blogger. Jangan lupa, beritahu juga macam mana nak contact anda.
  5. Pastikan blog anda diisi dengan informasi tentang hari raya dan ada kaitan dengan raya seperti jadual perjalanan PLUS, nombor contact kecemasan dan yang seumpamanya sebelum anda pulang agar nanti blog anda boleh terima trafik secara organik (SEO) dari enjin carian.



Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement