As-Salam. Thesis Template adalah merupakan template paling popular untuk blogger-blogger yang mementingkan SEO (Search Engine Optimization). Tak pasti apa itu SEO? HH ada buat entri mengenainya di sini: Teknik SEO Mudah - antara entri mengenai SEO. Thesis Template pada awalnya merupakan template eksklusif bagi wordpress, tetapi kini dah makin ramai blogger blogspot yang menggunakannya.

Blog ini misalnya, menggunakan template ini yang HH ambil dari rakan blogger top SEO iaitu Forblogger.net. Malah, sebelum menggunakan template Thesis ini daripada Forblogger.net, HH ada menggunakan variasi template Thesis ini daripada beberapa blogger yang lain - Blog Juragan, Blogger Blog Templates, dan beberapa lagi.

Template Thesis - SEO Friendly Blogspot Template

Dengan sedikit pengetahuan dan pengalaman dalam mengubah template, HH hasilkan template yang ada ini untuk www.hasrulhassan.com.

Setakat ini performance template ini memang terbaik.

Kalau anda pergi ke blog-blog yang bertanding dalam SEO Contest, pasti akan nampak variasi template Thesis ini. Cirinya yang paling mudah nampak sama ialah - warna putih, minima, simple layout dan punyai struktur yang sama - satu bahagian post utama dan satu bahagian sidebar untuk widget.

HH sangat syorkan pada mereka yang mahu aktif dunia blog dan mahu blog mesra SEO, cubalah thesis template ini.


13 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. confius ni..bro HH sekarang guna template apa? by the way banyak kena fix kan ni. cam CSS dah banyak lari. kena resetting css code tertentu ni.

    BalasPadam
  2. Menarik tempalte ni..tapi bagi yang tak pro macam myself mesti tak ada can nak guna this template..nanti haywire semuanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mudah je nak guna, hanya upload terus ke template

      Padam
  3. mksh atas info template utk blogspot sangat bermanfaat.. belajar seo

    BalasPadam
  4. Sedikit mirip dengan tema "twenty one" di wordpress.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Errr .. twenty-one lain ... dalam wordpress memang ada thesis template ni ... dan ia sangat MAHAL

      Padam
  5. salam..boleh tanya bagaimana nak dapatkan template seperti hasrulhassan.com ini? saya dah pergi forblogger.net, tapi tiada template untuk didownload pun..:D...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Template yang saya guna ketika ini (15 Mei 2014) bukan dari Forblogger. Harap maaf.

      Padam
  6. Sebenarnya apa yang sangat mempengaruhi seo di dalam template ya Bang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Susun atur cara ia handle H tag dan susun isi kandungan blog ikut keutamaan. Template minimalist dengan ringan dan penuhi ciri2 optimal untuk HTML3.

      Padam
  7. sy dalam proses menukar template kpd template yg mesra seo!

    BalasPadam
  8. Apakah tag h4 sampai dengan h6 juga ikut berpengaruh ya Bang..?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement