Siapa Melayu dan asal usul bangsa Melayu? - Entri ini merupakan dua entri kesinambungan sebelum ini - yang memang agak berat dan payah sikit untuk hadam. Jika tak memahami betul-betul, akan sesat jalan. Namun, begitulah, andai tidak diketahui sejarah dan asal usul, bagaimana kita mahu dan dapat melaksanakan pengertian sebagai seorang Melayu. Erkkk ehemm ..macam ada udang di sebalik mee je entri nih ehh ...yelah ..kan ada persidangan orang2 Melayu kat PWTC.

Hmm, entri ini bukan nak cemuh, bukan nak ngata, bukan nak sindir tetapi ada kala sebagai seorang manusia yang berpaksi pada bangsa, maka kena tahulah salasilah bangsanya. Kalau berpaksi akan agama, hmm itu mudah. Agama Islam ada satu dan asalnya juga satu, tiada cabang, tiada sangsi.

Saya nak menulis banyak tetapi nanti akan berat kepala, jadi jika anda nak membaca akan siapa Melayu, dan asal-usul Melayu, bolehlah baca terbitan ini yang dikeluarkan oleh Pejabat Pelajaran Daerah Kerian - KLIK SINI.

Tentu anda bagai tidak percaya bahawa Melayu itu ada kaitan dengan bangsa arab dan juga keturunan Bani Israel walaupun secara tidak langsung.

1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement