Imbau kenangan ni... haha. Saya dan keluarga telah kembali ke Nipah Bay Villa buat kali kedua, dan secara peribadi, diri saya sudah masuk kali ketiga menginap di sini jika ke Pulau Pangkor. Saya memang suka Nipah Bay Villa kerana lokasinya yang sedikit memberikan privasi jika bercuti ke Pulau Pangkor.

Alhamdulillah, saya dan keluarga diberikan kesempatan sekali lagi untuk menginap di Nipah Bay Villa, Pulau Pangkor. Ia merupakan sebuah penginapan berbentuk chalet yang sangat sesuai untuk mereka yang mahukan percutian santai dan bajet. Ada banyak jenis chalet di sini mengikut keluasan dan bilangan katil. Harganya juga berbeza-beza dan anda boleh pilih mana yang sesuai dengan bajet anda.

Kali Ketiga Menginap Nipah Bay Villa Pulau Pangkor

Pantai Teluk Nipah
Untuk sedikit tips, jika anda mahu dapatkan harga penginapan yang murah apabila bercuti terutama ke destinasi seperti Pulau Pangkor, saya sarankan anda mendapatkannya secara belian online atau booking online. Ada banyak laman web yang menawarkan harga terbaik penginapan seperti Nipah Bay Villa ini. Dan saya untuk percutian kali ini, menggunakan khidmat Booking.com untuk mendapatkan harga penginapan terbaik. Sebelum ini, saya dan isteri menggunakan khidmat Agoda.com.
Kali Ketiga Menginap Nipah Bay Villa Pulau Pangkor
Ini merupakan kali ketiga saya menginap di Nipah Bay Villa, Pulau Pangkor. Kali pertama ialah lebih 20 tahun dahulu ketika saya bersama bekas-bekas rakan pelajar Sekolah Menengah Sains Teluk Intan bertemu untuk reunion. Ketika itu, saya belum lagi bercinta dengan isteri saya sekarang yang juga merupakan bekas pelajar sekolah yang sama .. hoho ... jadi, ada ingatan tersendiri saya ketika pertama kali menginap di sini.
Kali Ketiga Menginap Nipah Bay Villa Pulau Pangkor
Banyak juga perubahan yang saya nampak jika dibandingkan dengan keadaan Nipah Bay Villa lebih 20 tahun dahulu. Sekarang, dah ada TV skrin leper, ada Astro dan ada servis Wifi percuma. Ketika saya pertama kali berada di Nipah Bay Villa, saya dan rakan-rakan lama menginap dalam dorm yang turut tersedia di sini.

Baca - Blogger Bercuti, Blog Pun Cuti Gak Ke?

Chalet 'Pelakon', Nipah Bay Villa Antara Chalet Terawal di Pangkor

Dan pada kali kedua saya menginap di sini bersama isteri dan anak-anak, barulah saya tahu bahawa owner Nipah Bay Villa ini ada bau-bau bacang dengan seorang pelakon Malaysia iaitu Arash Mohammad. Dari situ, saya juga dapat tahu bahawa Nipah Bay Villa merupakan antara chalet pertama wujud di Teluk Nipah, Pulau Pangkor, dan boleh dikatakan antara yang terawal kembangkan bisnes tempat peranginan Chalet di Pulau Pangkor.
Kali Ketiga Menginap Nipah Bay Villa Pulau Pangkor
Walaubagaimanapun, kedudukan Nipah Bay Villa ini bukanlah menjadi antara tarikan pelancong memandangkan ia terletak agak jauh dari pantai. Tapi bagi saya, ia sesuatu yang bagus untuk elakkan hiruk pikuk dan kebisingan orang ramai yang berkunjung ke Pantai Teluk Nipah untuk rekreasi air dan bermandi-manda.

In Sha Allah, di blog post lain, saya akan kongsikan beberapa fakta dan tempat menarik yang ada di Pulau Pangkor. Hoho .. rupanya banyak tarikan lain selain rekreasi pantai, Island Hopping, Snorkeling yang ada di Pulau Pangkor ini.... jadi, tunggu post yang lain ye.


2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Sejujurnya ena tak pernah lagi jejak kaki kat P.Pangkor ni even ena orang Perak. Nanti diberikan peluang ke sini, nak pilih hotel sini. Nampak selesa.

    BalasPadam
  2. lama dah tak pi pangkor nih.. plan nak pi tahun depan... dari skrg dah mula survey dah nih.. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement