As-Salam.
Sekarang ni, makin banyak pula blog yang masuk dalam majalah. Dan pihak editor majalah lak, tak lokek untuk berkongsi dengan pembaca mereka .... satu trend kini untuk majalah paparkan blog-blog tertentu di dalam keluaran mereka setiap bulan.

Mungkin pihak penerbitan dan editorial nampak betapa hebat aura blogger Malaysia ni. Apatah lagi blog-blog yang dah ada ramai followers, paling tidak mesti yang ada ratusan followers. Selalunya bila blog baru ada ratus-ratus followers ni, kebanyakkan follower boleh dikatakan pembaca setia.

Pihak majalah masukkan blog A dalam terbitan. Si blogger A akan buat entri blognya masuk majalah. Majalah itu dicari dan dibeli pula oleh peminat dan pembaca blog berkenaan - atau paling tidak oleh blogger A sendiri.

Majalah laku, dan blog A pula semakin dikenali. Win-win situation.

Antara majalah yang sering paparkan blog dalam terbitan mereka - Majalah Intrend, Remaja, Yezz, Rapi, Hijabista .... dan beberapa yang lain, yang HH tak sempat nak keluarkan dari peti otak ni.

*p.s: Merasa jugaklah blog ni masuk majalah ..... terima kasih ye InTrend.


Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement