Saya pernah diberitahu bahawa wujudnya Pandemik Covid-19 ini di seluruh dunia adalah merupakan ujian rahmat Allah S.W.T untuk semua. Ia beri kesan kepada semua orang.

Terserah pada diri kita untuk tanggani ujian diberikan. Ada orang terus sengsara tapi ada juga yang mendapat manfaat dan berjaya keluar dari masalah yang sebelum ini menimpa.

Lelaki Langsai Hutang RM20000 Dalam Waktu Perintah Kawalan Pergerakan

Langsai Hutang Jual Barang di eBay

Ada satu kisah benar yang ingin saya kongsikan, iaitu bagaimana seorang lelaki telah berjaya melunaskan hutang sebanyak RM20 ribu dalam tempoh PKP ini. Walhal beliau berdepan dengan masalah kewangan.

Nama beliau ialah Rahmat, dan beliau bekerja sendiri sebagai seorang agen menjual penapis air.

Disebabkan arahan kerajaan melaksanakan PKP, pendapatan beliau terjejas teruk. Tiada pendapatan stabil... sehingga menghambat dirinya dengan hutang berjumlah sekitar RM20 ribu.

Hutang RM20 ribu tu .... bukan sedikit untuk dilangsaikan. Lagi-lagi bila berdepan dengan masalah kewangan dan punca pendapatan.

Tetapi itulah...Di sebalik musibah dan dugaan, ada hikmah!

Nasib dia agak baik, kerana sebelum ini beliau ada belajar cara untuk menjual barang ke pasaran luar negara menerusi sebuah bengkel Export Mudah. Cuma sebelum ini, beliau tak serius melakukannya.. cuma sekadar ambil tahu dan dapatkan ilmunya sahaja.

Kerana PKP .. nak tak nak, Rahmat ambil keputusan untuk praktikan ilmu export mudah. Beliau ambil keputusan untuk melakukan bersungguh-sungguh.

Panduan Berniaga di eBay

Dari ilmu panduan Export Mudah, Rahmat menjual pelbagai barangan ke luar negara mmnerusi laman web eBay. Rahmat menjual pelbagai produk ke pasaran antarabangsa, ikut apa diperolehi dari panduan Export Mudah. Hasilnya, beliau berjaya menjana pendapatan 4-5 angka secara konsisten. Alhamdulillah, hutang yang terpaksa ditanggung berjaya dilangsaikan.

Daripada sekadar usaha untuk mencari jalan menjana pendapatan lain, akhirnya beliau serius dengan eBay yang menjadi sumber pendapatan utama waktu PKP. Hutang RM20K pun mampu dilangsaikan.

Inilah rahmat dari Allah S.W.T. Di sebalik sesuatu yang menduga, ada hikmah dan habuan yang Allah bagi buat mereka yang sentiasa berusaha.

Apatah lagi, bila ilmu bermanfaat yang kita dah ada diamalkan dengan betul .. in Sha Allah akan membuahkan hasil.


Siapa sangka .. dalam tempoh kerajaan laksana PKP .. Rahmat yang dulunya jual penapis air kini menjana pendapatan 3-4 angka SEHARI menerusi jualan produk di eBay.

Anda tahu tak? Sebelum ni pun ada seorang surirumah kongsi kejayaan menjana pendapatan sampingan ribuan ringgit dengan hanya menjual Super Ring di eBay!

Jika anda salah seorang yang terkesan waktu pandemik ini, samada kehilangan kerja atau punca pendapatan, apakata belajar cara untuk menjual barang ke pasaran antarabangsa menerusi laman web eBay ini. Jangan risau kerana panduan disediakan oleh mereka yang berpengalaman, dan sehingga kini masih melakukan perkara yang sama.




3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. seronoknya dpt langsaikan hutang, teringin gak sbb hutang ptpn xhabis lagikkkk.

    BalasPadam
  2. bestnya hidup bila hutang dah langsai. tapi hutang ptptn masih ada lagi huhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement