Satu iklan Hari Raya yang best dan cukup menarik untuk anda tonton hari ni ... hehe. 'Gitar Buruk', sebuah filem (short film) pendek Hari Raya 2017 daripada MyEG. Saya suka iklan ni, sebab ia ada kaitan dengan kehidupan saya sebagai hidup dua beradik.

MyEG menampilkan iklan Hari Raya yang cukup baik untuk mengingatkan akan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan terutama ketika waktu hari raya ni, terutama sebelum pulang berhari raya. Sebuah Ramadan Raya Short Film MYEG 2017 yang best dan wajar tonton.

Gitar Buruk - Ramadan Raya Short Film MyEG 2017

Gitar Buruk - Ramadan Raya Short Film MyEG 2017
Gitar Buruk - Ramadan Raya Short Film MyEG 2017
Jika tahun ini anda bercadang untuk berhari raya di kampung halaman, maka filem pendek Hari Raya 2017 ini adalah satu peringatan wajar untuk anda, termasuklah untuk diri saya .. hehe.

Sebelum pulang ke kampung atau pergi bercuti di hari perayaan, sudahkah anda semak samada roadtax, saman, insuran kenderaan telah dilunaskan? Bagaimana dengan zakat fitrah yang memang wajib untuk seorang yang beragama Islam di bulan Ramadan?

MyEG menyatakan maksud ini dalam iklan raya mereka, menerusi servis yang mereka sediakan, segalanya boleh dipermudahkan hanya secara online.

Paling best ialah, iklan Ramadan Raya Short Film - Gitar Buruk ini memaparkan bagaimana kerana ketidak-tanggungjawaban seorang abang akhirnya menjadi satu pertelingkaran sehari sebelum Hari Raya.

Video Penuh Gitar Buruk - Iklan Hari Raya 2017 MyEG

Okey, tak berapa nak jelas? Meh tonton video penuh iklan Hari Raya 2017 ini daripada MyEG.


Kalau dah tengok iklan filem pendek Hari Raya 2017 ni, tentu anda dapat sesuatu kan? Ada yang terasa di hati tak?

Ramadan adalah bulan mulia bagi memperbaiki diri dalam pelbagai aspek. Seperti kisah Rahman dan Razif. Jadikannya sebagai satu iktibar untuk tidak melengahkan apa yang kita boleh settle-kan hari ini agar mendapat keberkatan di bulan Ramadan.

Terutamanya hal-hal yang anda seringkali terlepas pandang seperti pertengkaran, hutang, zakat dan sebagainya. Bab zakat ni, boleh je nak settle cepat di https://www.myeg.com.my. Saman dan road tax pun boleh juga!

Ramadan is a holy month and a time for self-improvement in various areas. Just like this tale of Rahman and Razif. Let this be a lesson in settling our responsibilities to receive the blessings of Ramadan. Especially things that you often overlook such as quarrels, debts, zakat and so on. For zakat, you can just settle it quickly on https://www.myeg.com.my. Same goes for your summons and road tax!

Jangan tengok je iklan ni ye, kalau ada yang tak setel lagi, baik buat sekarang. :)


2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement