Saya belum tengok lagi filem Rogue One, yang merupakan bukan sebahagian sequel atau sambungan dari filem Star Wars. Erkk bukan sambungan? Yer, filem Roque One bukan filem Star Wars ... lagipun, ia diterbitkan oleh Walt's Disney yang telahpun ambil alih francais kisah Star Wars dari Lucas Film Limited.

Ramai yang keliru. Saya sendiri pun jadi keliru. Tapi kalau anda sudah tonton video promo dan juga trailer filem Rogue One ini, tentu perasan sesuatu pada awal... jeng jeng jeng.

Rogue One - The Star Wars Story Ramai Keliru

Rogue One - The Star Wars Story Ramai Keliru
Kenapa saya kata ramai keliru pasal filem Rogue One? Sebab ramai ingatkan ia cerita sambungan dari Star Wars, namun sebenarnya ia adalah cuma cebisan cerita dalam filem Star Wars Episode 1 - 7. Nak ditambah keliru ialah, pada tahun 2017, Star Wars Episode 8 akan dikeluarkan oleh Disney ... uhhhh ..

Ada pengkritik filem yang risau bahawa keluarnya filem Rogue One akan jejaskan filem sambungan Star Wars - Episode 8 pada 2017. Dan kerana itu, filem Rogue One diletakkan dalam satu siri khas - A Star Wars Story.

Filem Rogue One - A Star Wars Story adalah berkaitan watak, yang bakal menutup beberapa kelopongan dalam siri Star Wars itu sendiri. Jika anda seorang peminat tegar filem ini, tentu sedar bahawa ada langkauan kisah dalam siri Star Wars yang tidak diceritakan ... :)

Video Penjelasan Mengenai Rogue One - A Star Wars Story

Mari tonton video di bawah ini yang akan terangkan anda mengenai al kisah Rogue One ini. Moga anda tak keliru lagi...


Aha .. nampak dah beza filem ini dengan filem Star Wars yang 'original'? Filem terbaru siri Star Wars keluaran Disney ini diberikan tajuk - Rogue One - A Star Wars Story.
Rogue One - The Star Wars Story Ramai Keliru


Ia adalah salah satu perancangan besar oleh pihak Disney untuk meneruskan legasi filem ini di mana ia bakal membuat dan mengeluarkan lebih banyak kisah dan filem berkaitan Star Wars menerusi siri A Star Wars Story.

Ada banyak watak dalam filem Star Wars, dan ia bakal diperkenalkan satu persatu dalam siri The Star Wars Story ini. Anda mungkin akan lihat Ewoks - A Star Wars Story, Han Solo - A Star Wars Story, dan banyak lagi. Banyak watak best-best yang boleh digarap dari original Episode Star Wars ini. Malah, kisah Obi Wan Kenobi, Master Yoda, dan sejarah The Jedi pun belum terungkai sepenuhnya.

Maka, bersedialah anda jika anda salah seorang peminat Star Wars ... anda bakal 'muntah' dengan siri-siri A Star Wars Story ini nanti .. haha...

Pada yang dah tengok filem Rogue One - A Star Wars Story, apa komen anda? Kongsilah sikit di ruangan komen di bawah ini ye.


2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. terbaik..5⭐️..kisah hero yg xdidendangkan...suma watak dlm cita dimatikan..sng..hahaha

    BalasPadam
  2. ramai keliru. rogue one ni cerita dlm star wars universe.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement