Rahsia Bisnes CoolHijab Didedahkan Pengasasnya. Untung saya menjadi pembeli terawal ebook "Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya" yang ditulis oleh pengasas CoolHijab, saudara Hafiz Mansor. Sebab apa? Sebab saya juga dapat ebook ini dalam versi buku, yang nyata lebih keras dari versi ebook .. hehehe...  Alhamdulillah, saya dah berjaya habis baca buku ini, yang antara kandungannya menceritakan serba sebanyak sejarah peribadi lagi personal pengasas CoolHijab (95% kisah dia je), dan menariknya terselit beberapa rahsia bisnes CoolHijab yang mungkin ramai tak tahu! 

Bila dapat versi yang keras ni, saya pun layanlah sambil baring atas katil. Sebab jika guna telefon atau tablet nak baca versi ebook, isteri saya akan pandang lain macam je. Yelah, tak tahu apa yang saya baca .. ntah-ntah tengok video gadis bergelek kurang baju kat handphone ... huhu. Bila versi buku, bukan sahaja isteri saya tahu saya sedang baca buku Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya, orang lain yang lalu lalang depan saya semasa lepak-lepak kat Mydin Parit Buntar pun turut tahu ... huhu ... promosi free tuhh.

Rahsia Bisnes CoolHijab Didedahkan Pengasasnya Dalam Buku/Ebook Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya

Rahsia Bisnes CoolHijab Didedahkan Pengasasnya
Ok. Meh baca sedikit review mengenai buku ini. Saya ambil masa juga nak baca disebabkan kesibukan sebagai house husband dan juga blogger sepenuh masa. Banyak betul benda dan produk nak saya review dan tulis di dalam blog. Ni kira nasib je review buku ni diterbitkan ... sebab tetiba dapat idea nak tulis .... lagipun, ada yang dok tanya macamana nak beli dan dapatkan buku/ebook ini.

So sebelum saya kasik jual ... saya nak ceritalah sikit apa yang bakal dibaca dalam buku/ebook yang ada 400 mukasurat (termasuk ruangan untuk tulis nota wasiat) .. ekekek...

20 Perkara Kenapa Perlu Baca 'Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya'

  1. Baca buku ni tak bosan. Versi ebook saya tak tahu, sebab saya lebih tumpu perhatian sambil leleh air liur baca buku Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya. Antara sebab tak bosan baca buku ini ialah:
  2. Ada banyak gambar menarik yang memang susah nak peroleh mengenai sejarah dan latar belakang Hafiz Mansor, pengasas CoolHijab, contohnya ... Sijil Penyertaan Pertandingan Melukis masa kecik, surat rasmi dari Ketua Unit Pendidikan Pencegahan Dadah KPM, gambar zaman remaja Hafiz Mansor tengah melukis atas lantai (macam tak ada meja je), gambar Hafiz Mansor dapat biasiswa RM10K sebab melukis, gambar bukti bahawa Hafiz Mansor dulu adalah seorang upline berjaya dalam bisnes MLM, gambar Hafiz Mansor tengah tidur pun ada dimasukkan (tak tahu apa relevan dengan cerita .. ) dan banyak lagilah. Cuma sayang, tak ada pula gambar awek cun yang kerja kedai pasu yang di tergila-gilakan tu.
  3. Saya suka buku yang bergambar, sebab ia benar-benar bercerita. Dan dalam buku ini, gambar pula adalah gambar sebenar, bukan gambar yang di Google dan taruk dalam buku. So, ini unik dan ada tahap kualitinya.
  4. Anda akan nampak hasil kreativiti pengasas CoolHijab ini dari cerita yang santai serta gambar yang disertakan. Anda akan dapat lihat hasil kreativiti Hafiz Mansor dalam membuat kad Touch n Go versi rare, kreativiti Hafiz Mansor dalam design t-shirt (artis pun pakai) dan banyak lagi. Design laman web pun dia buat .. uhhh tamak sungguh la.
  5. Anda akan tahu kisah dari A sampai Z bagaimana produk CoolHijab terhasil dan terwujud sehingga menjadi laris. Dalam cerita berkaitan produk CoolHijab, anda akan nampak strategi-strategi yang dibuat oleh Hafiz Mansor untuk memajukan produk sehingga membolehkan dia kaya raya dalam masa 6 bulan. Jika anda nak tahu bagaimana Hafiz Mansor melakukannya, memang patut anda baca .. ia bukan sekadar inspirasi, tetapi metod untuk anda promosi, menjual dan membuat keuntungan berlipat-kali ganda dengan produk yang anda jual.
  6. Anda akan didedahkan akan rahsia bisnes CoolHijab yang ramai orang tak tahu .. jiran sebelah rumah Hafiz pun tak tahu. Anda akan terkejut dengan kisah Hafiz Mansor yang pulang berhari raya dengan RM300 sahaja, walhal sebelum itu berangan nak beraya dengan keuntungan RM10K ... dalam kisah ni, ada teknik pemasaran dan jualan didedahkan, tetapi secara bercerita. 3 hari nak beraya ... Hafiz Mansor dapatkan jualan untuk dapat duit nak balik raya... pastu pura-pura gembira .. hahaha.
  7. Dalam buku Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya, anda akan diberitahu bagaimana untuk membolehkan produk yang dijual berubah dari biasa-biasa kepada luar biasa. Ada lubuk-lubuk tertentu yang boleh dicuba, dan ianya diceritakan di dalam buku ini.
  8. Anda akan belajar bagaimana dengan berkawan dengan orang yang betul akan bantu bisnes anda untuk berkembang, anda juga akan didedahkan dengan beberapa nama usahawan berhati mulia di dalam buku ini.
  9. Hafiz Mansor juga dedahkan secara ekslusif bagaimana dirinya boleh diisytihar muflis sampai keluar surat khabar.
  10. Diceritakan juga kisahnya cuba mendapatkan pinjaman TEKUN untuk bisnesnya.... uhh sampai nangis-nangis dalam sholat ... uhh sedih bila baca part ni. Terselit juga kisah putus cintanya dengan anak tauke pasu tempat lamannya bekerja.
  11. Part yang saya fikir menarik ialah bab pakai baju kaler-kaler lain ikut hari. Kata Hafiz Mansor dalam buku ini, ia adalah untuk kembalikan aura positif yang hilang. Nak tahu apa kesannya? Kena baca buku ni .. 
  12. Idea mendapatkan modal untuk pengeluaran produk CoolHijab muncul apabila Hafiz Mansor melihat teknik orang jual rumah .. dari situ, dia dapat idea bagaimana untuk mendapatkan modal dari kosong!
  13. Menerusi buku ni, anda juga didedahkan dengan teknik penggunaan ayat promosi untuk menyerlahkan produk anda .. bagaimana CoolHijab dipromosi sehingga dikenali di negara luar, terutama sekali di China.
  14. Anda juga akan dapat serba sedikit info bagaimana nak dapatkan promosi percuma atau dengan kos iklan yang rendah di dalam akhbar tempatan, selain daripada selebriti tempatan. Boleh dapatkan panduan ini secara eksklusif di sini - Bagaimana Nak Dapat Iklan Murah di Surat Khabar
  15. Dekat-dekat nak akhir buku ini, anda akan dapat tahu bagaimana Hafiz Mansor sewa pejabat untuk CoolHijab dari sewaan RM7K sebulan, menjadi RM5K sebulan dan terus turun menjadi RM3000 sebulan! Banyak jimat tu .. apa teknik dilakukan oleh Hafiz Mansor, dan bagaimana dia memukau Nyonya owner pejabat tersebut untuk berikan harga begitu rendah? diskaun lebih 50% tu ..... dahla kat kawasan strategik!
  16. "Bankrup hanya membuatkan anda tidak boleh buka akaun bank dan keluar negara sahaja bukannya mati", ini antara kata-kata hikmah (yang saya pun tahu.. ekekeke) yang patut diambil pegang oleh mana-mana mereka yang hadapi masalah diistihar bankrup. Jangan sesekali putus asa, dan in Sha Allah, baca buku Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya boleh motivasikan balik diri yang lemah semangat.
  17. Walaupun saya tak dapat tengok gambar awek Hafiz Mansor yang kerja kedai pasu, tapi saya telah disajikan dengan gambar-gambar cun model CoolHijab, beberapa artis ternama Malaysia termasuk Siti Nurhaliza, gambar kacak Fahrin Ahmad ...
  18. Di bahagian akhir buku ini juga, anda akan diberikan beberapa tips untuk berjaya di dalam bisnes .... antaranya, tips doa ibu, tips berdoa, tips murahkan rezeki, tips doa isteri untuk suami, dan banyak lagi yang telah dan sedang diamalkan oleh Hafiz Mansor, selaku pengasas produk CoolHijab.
  19. Paling penting dinyatakan untuk jadi kaya raya ialah .. amalan bersedekah, dan cara paling baik ialah dengan memberi makan kepada orang lain.
  20. Hmm nama Rosmah Mansor dan juga Ahmad Maslan disebutkan dalam buku ini ... nak tahu kenapa dan mengapa, sila dapatkan di akhir blog post review saya ni ye .. huhu... 
Buku ini boleh saya katakan ada macam-macam rasa ... ada sedih, ada kelakar, ada motivasi, ada tips, ada menyeramkan, ada horny, ada lucah, dan ada pasal agama .. semua kisah pengalaman suka duka Hafiz Mansor ada dalam buku ini.
Sebenarnya banyak lagi benda yang boleh saya katakan untuk anda beli ebook ini. Tetapi, agak tidak adil nak dedahkan semua .. karang korang tak beli buku ini walhal apa yang saya cerita dalam artikel review ini cuma 39.76 peratus sahaja. Penat si Hafiz Mansor tulis berhari-hari sampai kena korek khazanah lama untuk dipaparkan dalam Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya.

Tetiba Aku Jadi Friend dengan Adlina Harith di FB

Ehemm .. leh kenal dengan model bernama Adlina Harith ni ... yang merupakan model pertama untuk produk CoolHijab. Hafiz Mansor pandai .. dia 'cilok' model cantik ni yang dikenalinya semasa buat bisnes lama... hoho. Gambar di bawah ni adalah gambar cun Adlina Harith...

"Dia ni model yang menarik perhatian aku. Sekarang dia dah bertudung. Makin manis macam Madu Sidir Yaman. Semuanya berjalan dengan baik." - Hafiz Mansor

Ebook/buku ini 100% tulin dari pengalaman Hafiz Mansor, berniaga 7 tahun .. kemudian bankrup .. dan berjaya dan kaya dalam tempoh 6 bulan selepas itu. Ini cerita dan pendedahan rahsia bisnes CoolHijab, sebuah pengalaman dikongsi oleh Hafiz Mansor untuk dijadikan pedoman orang lain agar berjaya sepertinya.

Versi ebook macam kat bawah ni .. leh baca kat PC, kat laptop, kat telefon pintar ... kalau tak silap saya, kalau anda order dalam tempoh terhad, anda juga akan dapat versi buku ... yang ni anda kena rujuk semasa checkout pembelian menerusi pautan saya berikan di bawah ye .. huhu..

Untuk membolehkan anda mendapatkan ebook/buku ini ... silalah beli menerusi pautan di bawah ini ye:

[+] Order Ebook/Buku Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya

Saya dah tulis apa yang telah saya dapat dengan membaca ebook/buku ini .. .. jika fikir ia dapat dimanfaatkan oleh orang lain, bolehlah kongsi di laman sosial milik anda ye.

Sekejap, Sebelum Kongsi Kepada Orang Lain ....!!

Rahsia bisnes CoolHijab didedahkan dalam ebook/buku ini
Oh ya, sebelum anda kongsi, pastikan mereka adalah golongan berikut, karang main share dan tag sesuka hati .. marah lak derang ...

  • Bankrup dan tak tahu bagaimana nak bangkit semula?
  • Banyak hutang dan semakin bertambah beban?
  • Murung selepas hilang jutaan ringgit?
  • Ditipu dan dipergunakan rakan perniagaan?
  • Buat macam-macam tapi tak kaya-kaya?
  • Dalam proses nak bankrup akibat berhutang dengan bank?
  • Belum bankrup dan takut terjadi?
.. ingat ehhh ... ni last saya nak sebut tentang buku/ebook ini ...

Jarang sekali orang nak ceritakan satu persatu apa yang dia buat dalam hidup terutama kisah berniaga sehinggalah dia bankrup. Memang memalukan tapi dia tak nak orang lain alami nasib yang sama. Jika ada yang senasib, dia nak yang bankrup tu bangkit jangan mengalah dan buat apa yang dia.

Hafiz Mansor hanya orang biasa-biasa yang suka berniaga. Hanya kerana nak cepat jadi kaya diusia muda, dia buat macam-macam bisnes yang sebenarnya sedang membunuhnya. Dari apa yang dia lalui sehingga bangkit semula, dia kongsikan dalam satu ebook untuk kita belajar sesuatu.

Ebook yang setebal 400 muka surat ni hanya RM50 sahaja tapi kemungkinan akan naik harga pada bila-bila masa. Siapa-siapa yang beli ebook ni juga akan dapat buku fizikal yang boleh kita pegang dan simpan. Ebook dapat, Buku pun dapat. Pengalaman dia lebih 10 tahun sebenarnya lebih mahal dari harga ebook ini.

Kalau korang berminat, Klik link ni untuk pembelian:

[+] Order Ebook/Buku Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya

Orait ..

Jangan lupa kongsi kat kawan-kawan ye.

6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. mnarik buku ni ye hh..

    In Sha Allah nanti dptkan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Best .. memang menarik, saya start baca .. terus habiskan ... nyesal tak baca memula dapat.

      Padam
  2. menarik...boleh baca pengalaman naik jatuh dia sebelum berjaya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak isi cerita yang ada sangkut paut dengan pengalaman diri saya ... :)

      Padam
  3. kalau buku ini meletop..maka penulisnya akan jadi jutawan pulak..sangat hebat dan cara penulisan (berdasarkan screen shoot)..best la

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya buku ni memang dah meletop pun. Memang dah ramai beli sejak bulan April lagi... saya je lambat nak tulis dalam blog ni ... haha.

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement