Nampaknya keyword RF3 World Firmax3 Malaysia laris di enjin carian Google Malaysia. Ramai blogger Malaysia yang telah ambil kesempatan untuk bertanding dalam kontest SEO yang menawarkan hadiah wang tunai yang cukup lumayan ini. Sejumlah wang tunai sehingga RM2,000 disediakan untuk para pemenang.

Fuh .. memang banyak, dan memang lumayan. Boleh dikatakan, mana-mana blog yang berjaya menang kontest ini boleh dianggap mendapat duit raya 2016. Kontest SEO menggunakan keyword RF3 World Firmax3 Malaysia dinamakan Contest Cari Duit Raya 2016 ini dianjurkan oleh rakan blogger yang tidak asing lagi iaitu Akma Omar - akmaomar.com.

Keyword RF3 World Firmax3 Malaysia Laris

Contest yang telah berlansung lebih 2 bulan ini mengumpulkan lebih 20 orang blogger yang sememangnya hebat-hebat dalam teknik SEO. Anda boleh tengok senarai blog yang ambil bahagian di pautan ini - Senarai Peserta Contest Cari Duit Raya 2016

Saya sendiri ambil bahagian dalam kontest ini untuk melihat sejauh mana keupayaan SEO menggunakan template baru blogspot G Fusion 2 yang saya perolehi dari rakan blogger dari seberang - Arlina Design.

Kedudukan Blog Mengikut Kata Kunci - RF3 World Firmax3 Malaysia

Setakat hari ini (27hb Jun 2016), blog yang sedang ungguli carta carian di Google Malaysia untuk keyword atau kata kunci RF3 World Firmax3 Malaysia adalah seperti di bawah:
RF3 World Firmax3 Malaysia
Blog-blog yang bukan asing lagi dalam teknik SEO. Dan yang paling menarik perhatian saya ialah kedudukan tempat pertama yang bukan direct menggunakan pendekatan tajuk entri sama dengan keyword dipertandingkan.

URL - http://www.dammahumnib.com/2016/03/rf3-world-firmax3-malaysia.html
Tapi tajuknya ialah Krim Firmax3 RF3 World Malaysia

Dan entri ini kekal berada di top enjin carian sejak awal contest ini dimulakan. Memang hebat! Salah satu kelebihan pada entri tersebut adalah kerana jumlah backlink yang diterima dari entri penyertaan peserta yang lain, sebagai penaja bersama.

Kalau ikut teori SEO tipikal, memang sangat sukar entri tersebut untuk dipintas melainkan satu perubahan algorithma Google berlaku.

Saya masih lagi berharapan untuk muncul di top 5 ... tetapi itulah, ketajaman saya dalam ilmu SEO tidak seperti dulu lagi, sudah kurang mantap dan gelaran Pakar SEO Malaysia pun sudah dikira boleh dilucutkan serta-merta .. hahaha..

Selamat berjaya buat semua. Saya merasakan keputusan kontest ini akan diketahui tidak lama lagi. In Sha Allah, ia akan diketahui beberapa hari sebelum raya 2016 ....

Tahniah juga kepada syarikat RF3 World sebab berjaya menaikkan nama jenama dan produk Firmax3 di enjin carian.


1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. wah, tak sangka saya rank no 3. hahha tapi domain dah expired. tak renew lagi >.<

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement