Adakah anda merupakan pelajar yang mahu mendapat pinjaman PTPTN? Sudah memohon untuk mendapatkan PTPTN? Pembiayaan ini dibuka permohonan setiap bulan, setiap semester. Jika anda tidak berjaya sebelum ini, boleh cuba memohon semula, samada membuat permohonan secara online atau menghantar borang yang ada disediakan secara percuma.

Seandainya anda telah memohon, dan permohonan anda berjaya. Maka, anda perlu ikuti langkah-langkah berikut supaya tawaran pembiayaan PTPTN anda tidak hadapi masalah, yang boleh mengakibatkan permohonan terbatal atau lewat diproses. Jika ini berlaku, pasti akan bawa masalah kepada pembelajaraan anda kelak.

Panduan Mengisi Dokumen Tawaran PTPTN Terkini

Panduan Isi Dokumen Tawaran PTPTN Terkini

Jadi, saya dengan sukacita berkongsi info berkaitan panduan serta peratusan untuk mengisi dokumen surat tawaran pembiayaan PTPTN untuk rujukan. Panduan ini merupakan panduan terkini yang telah dikeluarkan oleh pihak PTPTN (semakan 2021).

Ia lengkap daripada langkah pertama sehinggalah langkah terakhir menghantar jawapan surat tawaran PTPTN. Malah, terdapat contoh mengisi borang dan dokumen PTPTN yang disertakan untuk dijadikan pedoman.



Boleh juga muat-turun dokumen panduan mengisi dokumen pinjaman PTPTN itu di sini - Panduan Mengisi Dokumen Tawaran PTPTN

Jika anda hadapi sebarang masalah, boleh rujuk kepada Panduan Pengguna pemohon PTPTN (klik)

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Ingat lagi dulu dulu masa buat ptptn ini..hazab jgk..tebal macam buat novel..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya antara batch pertama yang terima pinjaman PTPTN ni ..

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement