Uhh sedih tengok jumlah follower di Google Plus, hanya ada 85 je yang follow setakat entri ini ditulis. Tak tahu pasal apa mungkin blogger bilis macam saya ni susah kot orang nak follow. Siap ada pengiklan tutup tawaran pengiklanan bila tahu jumlah follower di Google Plus cuma ada banyak tu. Sadis.

Mungkin ramai yang tahu bahawa saya bukanlah blogger yang terkejar sangat jumlah follower ini, yang penting ialah isi kandungan yang saya kongsikan. Namun, tidak dinafikan jumlah follower beri impak sangat besar untuk blogger cari makan macam saya.

Tak Ramai Follow Google Plus Saya 

Setakat ini, ada dua job yang sepatutnya saya dapat - sebab mereka hubungi saya.... telah dinafikan gara-gara saya memberikan statistik berkaitan jumlah follower atau pengikut di Google Plus... adeh. Uhh .. memang tak boleh nak salahkan pengiklan-pengiklan ini sebab itu adalah kriteria yang perlu yang telah ditetapkan oleh boss mereka.

Mungkin mereka tak berapa nak nampak akan kebolehan blog ini untuk berada di kedudukan terbaik enjin carian di Google dan Google Malaysia. Mereka mungkin kurang menghargai artikel yang ditulis berada di top carian mereka yang menggunakan kemudahan Google. Uhh nasibbbb ...

Jadi, jika anda kasihankan saya ... bolehlah ditambah barang satu dua follower di Google Plus .... huhuhu.... setidak-tidaknya biarlah ia capai angka 1000 untuk tahun 2015 ni.

Tak sadis ke tengok angka bilangan follower saya .... adeh.

Nak Follow Tak?

Klik di bawah ini sehingga jadi biru, kalau ketika anda baca blog ini, ia masih berwarna putih .. maknanya anda belum follow lagi .. huhuhuh....


Boleh ye? Kalau dah klik, saya ucapkan terima kasih banyak-banyak ... semoga Allah memberikan rahmat ke atas budi baik anda berikan.


20 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Balasan
    1. Terima kasih .. kalau sesiapa komen guna google plus .. senang sikit saya nak follow balik .. :)

      Padam
  2. Sudah follow anda. Follow saya ramai 300+ tapi... kadang2 tidak tahu ingin menulis artikel apa.. mati akal .. kemudian tidak konsisten dalam berblogging

    BalasPadam
  3. Dah follow ;-) dan jika sudi boleh follow saya semula ;-) terima kasih :-) walaupun follower Google+ kurang di blog ini tetapi ribuan follower yang follow direct blog tuan ni..itu yang advertiser terlepas pandang :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. In Sha Allah .. saya akan follow mereka yang komen blog saya guna Google Plus ni ..

      Padam
  4. Balasan
    1. Samalah .. hehehehe .. terima kasih kerana sudi follow dan sokong blog ini

      Padam
  5. Ko kene rajin follow orang lain la. Baru orang lain rajin follow hang. Tu je kene buat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Uhh gua rajin je .. tak tengok ke jumlah gua following orang lebih banyak dari yang jadi follower gua .. hehehe

      Padam
  6. Dah follow. Hope follow blog saya juga..hik hik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dah follow dah Google Plus .. terima kasih kerana sudi follow ye

      Padam
  7. Takpe tuan..usaha tangga kejayaan...kalau banyak pun tapi tak berkualiti pun takde gunanye jgk..mcm saya lebih 17 juta views dan 700++ follows tapi tetap slow..tuan buat artikel berkualiti..

    BalasPadam
  8. nampaknya jumlah follower g+ bagi impak pada job advertorial

    BalasPadam
  9. tak sangka pulak Google plus lagi penting kan..so minta abang2 dan kakak2 taiko...follow Fida jugak

    BalasPadam
  10. Gini la nasib Blogger yang kandungan hanya fokus kepada SEO, lepas ini kena fokus pada jaringan network dan bina pengaruh diluar dunia blog juga...

    BalasPadam
  11. Assalammualaikum... bro HH,

    dah follow bro... insallah kalau ada kekawan yang sudi boleh follow mselim3 gak... hehehe

    mselim3

    BalasPadam
  12. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement