Ramai yang sudah tahu bahawa blog boleh menjana income. Tetapi ramai yang masih lagi kurang mahir memanipulasi blog untuk menjana income. Sebenarnya cara-cara untuk buat duit menerusi blog telah banyak kali saya ceritakan. Namun, masih ada yang bertanyakan kepada saya bagaimana nak buat duit dengan blog - bagaimana nak jana income menerusi blog?

Saya pernah kata, untuk menjana income atau pendapatan dengan blog; perkara utama yang perlu dititik-beratkan ialah trafik blog. Untuk pertama kali menjana income menerusi blog, trafik adalah suatu perkara yang penting. Ramai yang masih tidak tahu cara memilih widget yang sesuai untuk tingkatkan trafik blog, malah ada yang tidak tahu bahawa terdapat tools tertentu untuk mencanakkan trafik blog sehingga ribuan hits setiap hari.
Memanipulasi Blog Jana Pendapatan

Untuk mendapatkan trafik blog, anda perlu update entri-entri dan terbitkan entri baru setiap hari. Tetapi masalahnya ialah, bukan setiap hari idea mudah nak masuk dan keluar dari kepala otak. Ada ketika, anda akan alami writers block - iaitu keadaan di mana anda tidak tahu nak tulis apa di dalam blog anda. Itu normal.

Saya juga pernah beritahu, antara cara nak dapatkan trafik percuma adalah menerusi laman sosial seperti Facebook, Twitter, Instagram mahupun Pinterest. Tetapi, ramai yang tidak melakukannya dengan betul.

Teknik 'Hitam' Dapatkan Trafik Blog Tinggi

Teknik hasilkan trafik blog bukannya semuanya 'putih'; ada juga cara 'hitam' untuk dapatkan trafik blog terutama bila cakap soal teknik memperoleh trafik blog menerusi pendekatan SEO (Search Engine Optimization). Bab ini memang saya kurang nak cerita di dalam blog. Saya ada cerita secara kias atau tidak secara direct; tetapi percayalah ada ketika anda perlu langgar lampu trafik light merah kerana keadaan simpang yang memang sudah terlalu sunyi.
Memanipulasi Blog Jana Pendapatan

Ok.

Semua perkara yang saya ceritakan di atas adalah merupakan teknik dan cara untuk memanipulasi blog bagi menjana pendapatan. Untuk membolehkan blog menjana pendapatan yang lumayan, sehingga 4 angka sebulan; anda perlu tahu rahsia-rahsia teknik yang betul bagi menghasilkan sebuah blog (atau beberapa blog) yang boleh memberikan income atau pendapatan.

Income Blog 5-7 Ribu Ringgit Dalam Masa Kurang Seminggu Dengan Trafik Blog Rendah

Anda mungkin terkejut andai saya katakan - ada blog yang tidak perlu pun mempunyai trafik yang hebat untuk menjana income. Serius. Saya pernah cerita bab ini di dalam blog yang menunjukkan bahawa terdapat blog yang pageviews sehari tidak sampai pun seribu tetapi boleh menjana income menerusi blog sehingga 5-7 ribu ringgit dalam masa kurang seminggu!

Terpengaruh Buat Blog Sendiri Kerana Trend


Ramai yang buat blog sendiri kerana ikut trend, tetapi dalam masa yang sama mahu blog yang dibina menjana income. Inilah masalah apabila bina dan buat blog sendiri hanya ikut trend. Main bina dan buat tanpa ilmu untuk membolehkan blog yang dihasilkan menjana income.
Memanipulasi Blog Jana Pendapatan

Dek kerana itulah, saya mohon anda agar anda cuba dapatkan segala-gala yang saya ceritakan di atas ini menerusi Usahawan Blog (klik).

Ia merupakan sebuah ebook panduan bagaimana nak memanipulasi blog bagi menjana income. Sebuah ebook yang sudah lama ditulis oleh rakan blogger Wordpress iaitu saudara Amirul Hafiz.

Anda tentu nak tahu dan lihat teknik serta cara digunakan oleh Amirul Hafiz ini sehingga berjaya peroleh income 4 angka sebulan menerusi blog. Anda tentu mahu tahu apakah tools penting bagi memperoleh trafik blog, dan apakah 'bahan' yang boleh anda ceritakan di blog sehingga membolehkan blog beri income yang konsisten setiap bulan.
Usahawan Blog

Menerusi ebook Usahawan Blog, anda akan diceritakan dan ditunjukkan akan 5 modul penting untuk memudahkan anda menjana income menerusi blog. Sebagai bonus kepada mereka yang mendapatkan ebook ini, satu video cara nak tarik trafik yang tinggi ke blog akan diberikan. Video tersebut akan pasti buatkan anda gembira, kerana ia akan tunjukkan teknik rahsia bagaimana untuk meledakkan trafik blog anda sehingga ribuan hits dalam jangkamasa singkat! Malah, ia membuktikan trafik blog boleh mencanak dalam masa kurang 24 jam!

Teruja?

Jadi, sekiranya anda serius nak tahu cara nak memanipulasi blog untuk menjana pendapatan, sila muat turun ebook Usahawan Blog ini tanpa ragu-ragu. Baca kandungannya dengan teliti, dan tonton beberapa video yang disertakan. In Sha Allah, anda tidak akan rasa sia-sia bila dah baca ebook Usahawan Blog ini.

Panduan dalam ebook ini tidak menjurus kepada menjana pendapatan 5 angka, kerana kenyataan tersebut hanya akan melemahkan semangat si pembeli apabila mengharapkan sesuatu yang luar biasa dalam jangka masa yang singkat.

Ebook Tuan Amirul Hafiz ini menceritakan langkah demi langkah, untuk kita menjana sekurang-kurangnya RM50 pada bulan pertama, dengan hanya menerusi BLOG.

Ebook yang praktikal dan wajar dimiliki oleh para blogger, yang mencari kaedah untuk menjana pendapatan sampingan dengan BLOG. - Aqif Azizan (Sifu Saya Dalam Pemasaran Internet)




8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Perkongsian yang menarik.

    Terima Kasih.

    BLOG REDMUMMY – BLOG WANITA MELAYU POPULAR
    http://izivio.com/blog-redmummy-hanis-zalikha/

    BalasPadam
  2. Wah...nice sharing..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana sudi membaca entri ini.

      Padam
  3. betul sgt bro HH.. sy rasa kena tau juga strength & weakness blog sendiri.. part mana yg boleh tarik audience mai blog kite.. tp tu laa..penat jugak ea, tak gunakan kudrat, idea tu kadang-kadang block jugak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Writer Block - Normal. Jangan risau, tetapi usahakan supaya blog menyajikan sesuatu yang boleh berikan manfaat pada orang lain dan juga diri sendiri.

      Padam
  4. sedikit demi sedikit lama-lama akan jadi banyak....blog HH banyak membantu blogger utk meningkatkan ilmu pengetahuan berkaitan blog....

    BalasPadam
  5. Nak bagi semangat ni....buat blog untuk bisnes dan content bagi jadi king di dalam blog....dapat buyer dari serach engine adalah yang paling best kerana kebanyakkanya adalah pembeli sebenar yang mencari apa yang mereka nak.....ilmu ni saya caj RM 3800...haaa..haa..mahai noooo...untuk yang berani sahaja...nampak tak bagaimana blog boleh jadi mesin buat duit dekat tuanya...

    BalasPadam
  6. nak dapat income lebih, kenalah usaha lebih kan

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement