As-Salam. Tentu masalah bila entri terlalu panjang, nak kembali ke atas nak guna tetikus jadi leceh. Maka, salah satu caranya ialah dengan menggunakan 'jalan singkat' yang boleh anda sediakan di blog anda. Tak susah mana, hanya letakkan script berkaitan, dan blog ada sudah ada pintasan untuk kembali ke atas.

Saya suka nak kongsikan kepada anda beberapa pintasan kembali ke atas yang boleh anda gunakan dalam blogspot anda. Ia merupakan satu pintasan menarik kerana ia dilengkapi dengan script bagi membolehkan ia muncul bila diperlukan sahaja - iaitu apabila pengunjung blog anda sudah tiba atau berada di akhir entri atau penghujung blogspot anda.
Pintasan To Top Dengan Imej Untuk Blogspot

Dan lagi, pintasan yang saya kongsikan ini adalah pintasan dengan imej yang menarik untuk dilengkapi dalam blog anda. Ada beberapa pilihan saya sediakan kepada anda, terpulang untuk pilih mana menjadi kesesuaian untuk blog anda.

12 Pilihan Pintasan To Top Dengan Imej Untuk Blogspot


Menarik tak?Ada banyak pilihan yang boleh anda gunakan dalam blog anda. Hanya Add HTML/Javascript dan letakkan di sidebar blog anda. Save dan lihat hasilnya.

Selamat mencuba.

Kredit: http://www.scrolltotop.com/



8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. tq bro HH atas perkongsian...mmg berguna gadget ni...khususnya kpd blogger yang suka buat entri panjng...bg memudahkan pengunjung/pembca jgk~

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum HH, thanks sharingggg. lawa tu. dulu pernah pakai bila tukar template hilang pulak. rasa malas2 pulak nak edit. anyway sheila mohon nak masukkan link ni dalam tutorial list sheila yaaaa :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh, saya tiada masalah untuk dicopy-paste entry2 saya ni

      Padam
  3. cantik dan simple. tapi kalau nak 'top tu letak di bahagian kiri blog. bagaimana ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmm ... kena tukar js nyer fail la jawabnya.

      Padam
  4. Heyy heyy , blog kau manyak membantu .. cun

    BalasPadam
  5. Heyy heyy , blog kau manyak membantu .. cun

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement