As-Salam. Akhirnya, setelah bertungkus-lumus, siap juga template ubahsuai yang dibuat. Fuh... memang mencabar sungguh editor template HTML baru blogspot ni. Hampir semalaman HH bergelut nak fahami dan mahirkan diri dengan fungsi serta cirian terbaru.

Pada awal memang kacau-bilau. Mana tidaknya, tetiba template hancus, G+ tidak berfungsi dengan baik, lalu HH tukar menggunakan G+ Share. Malah, cirian SEO juga lebur, terpaksalah godek ilmu lama dalam kitab Permata Yang Hilang .... errr .... Template Yang Hilang.

Alhamdulillah, segalanya makin ok. Pinar mata tidak habis lagi, ada lagi saki baki perkara yang perlu HH perbetulkan. Nasib baik template thesis dari Forblogger.net ini sangat mudah nak diubahsuai ikut suka hati, kalau tak memang sukar juga.

Awal tadi, blog ini hampir 0 pengunjung ... dan apabila template ini sudah nampak ok, dan dilakukan Ping di Blog Search, alhamdulillah .. pengunjung blog terus meningkat. Semuanya datang menerusi enjin carian - berkat mendalami ilmu SEO dan diterapkan dalam blog ini.

Ingatan dan Amaran

Jika anda masih belum mencuba editor baru blogspot ini, baik cuba sekarang sebelum ia jadi makin rumit buat anda. Cuma satu ingatan penting untuk sesiapa yang mahu edit HTML blog - jangan sesekali anda tekan Format Template dan juga Revert Widget Template to Default. Kerana apa ... sebab apa yang anda dah usahakan nanti akan jadi sia-sia .... huhuhuu... tu sebab buat HH lebam mata ... memang mencabar sungguh!


28 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Terima kasih di atas tip dan peringatan ini. Saya belum sempat menggunakan tamplate baru ini.

    BalasPadam
  2. tu la semalam terasa jugak kesukaran tu.. harini dah rasa senang sikit nak guna..

    BalasPadam
  3. pergghhh nie kalau salah tekan sure template haru biru jadinya...by the way tq for info...belum try lagi....

    BalasPadam
  4. Semalam pun saya mencuba kesemua fungsi yang baru.. di sarankan untuk backup segala full template sebelum memulakan proses edit.. blog HH erorr di sebabkan ini ke?? Patut lah semalam saya nak rujuk entry "erorr 404"

    BalasPadam
  5. sebb tu kene berhati2 dgn segala perubahan dlm blog...sentiasa berjaga2...

    BalasPadam
  6. owh.. patut la la eror 404. haha. ingat kan tak bayar domain. hehehe

    BalasPadam
  7. nak try takut huru hara plak... blog lama pun masih, tak kemas lagi

    BalasPadam
  8. yup..mula-mula tengok ingatkan salah template..huh..memang mencabar especially pada yang memang almost buta IT macam kita...almost give up.../

    BalasPadam
  9. sis hanny pun dah terkena...siap nak nangis ni,,,huhuhu..dpt tidoq sejam je, hilang puan dah segalanya..terkial-kial cari yg lama blk,masih ada sisa baki yg lama, tapi masih byk yg hilang. Adehhhh...menyesal tak berlagu...(dh lah x pandai tapi gatal tangan nk mencuba..)

    BalasPadam
  10. dah dua hari try godek2.. dan hasilnya ruang komen kat bawah entri (post) ghaib serta merta.. syabas! hehehhe.. eh, cammana nak wujudkan lagi ruang komen tu eh? tenkiu :)

    BalasPadam
  11. Dah lama tak menggunakan blogger.. Bermacam-macam dah update daripada blogger ye.

    BalasPadam
  12. Saya pun tgh dok godek gak ni .. mari sama2 haru birukan template ..hahahaha

    BalasPadam
  13. Semalam saya tutup blog, saya tak buat redirect .. tu sbb kuar error ..:)

    BalasPadam
  14. hehehe..nasib ler badan @hasrulhassan:disqus . Memang tak dinafikan agak sukar untuk mengedit dengan editor baru ni. Kena guna test blog untuk melakukan ujikaji. By the way menu tu sudah lari dia punya kedudukan. perlu diperbaiki tu.


    Tapi sekurang2nya blog HH berwajah baru dan wajah baru ni cun juga apa.

    BalasPadam
  15. betul2..ssebelum menggunakan editor baru tu sila buat back up 1st. sekurang2nya kalau ada kesilapan berlaku. kita just reupload jer back up tu.

    BalasPadam
  16. Hmmm .. awal-awal memang nampak susah, tapi sebenarnya kelebihan editor ini ialah ia dapat detect kesilapan awal dengan FONT WARNA MERAH

    BalasPadam
  17. Hmmm ... semalam menung juga saya @twitter-628470735:disqus ..... tapi gagah juga buat sedikit demi sedikit

    BalasPadam
  18. Terima kasih sbb puji .... sebagai seorang team supprt untuk tmplate Thesis Forblogger, @google-1052e500084126907e874bf60976b6ff:disqus tentu lebih tahu cara nak edit template ni gun editor baru blogger ....



    Oh ya, menu tu memang sengaja buat gitu ..tak nak buat selari ... :)

    BalasPadam
  19. Itulah pasal, saya pun lama gak tak jenguk blog WP saya ..

    BalasPadam
  20. Uhh sakan la sis @google-ad790c863546e24ee960bb2e1c9063c3:disqus ....

    BalasPadam
  21. Tu la .. semalam ntah camner .... tak backup ..sebenarnya nak selesaikan masalah lain, masalah lain lak yan gberlaku

    BalasPadam
  22. Semalam memang buat jadi error .. time tu tgh edit ...

    BalasPadam
  23. memang terkejut juga.. tapi hari ni dah boleh terima... senang skit sebab ada nombor baris...

    BalasPadam
  24. kita pun masih terkial-kial lagi dengan new template editor ni.

    BalasPadam
  25. Pening dah nak edit html.. >_<

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement