As-Salam. Tahniah kepada Nor Adibah Binti Rozain. Siapakah dia? Nama manis ini adalah merupakan pemenang kepada program realiti TV3 - Da'i. Tak pernah tengok? Hmm ... ianya merupakan sebuah rancangan realiti yang memaparkan bagaimana anak-anak muda belia mengasah bakat dan keupayaan diri untuk berdakwah, menyampaikan ilmu dan agama kepada masyarakat.



Program berilmiah dan mengangkat ilmuan di kalangan muda mudi ini menonjolkan peserta yang terdiri daripada mereka yang punyai latar belakang pelbagai untuk menjadi pendakwah milenia - Da'i. Dan untuk musim pertama ini, Nor Adibah Binti Rozain yang merupakan pelajar UiTM Shah Alam telah berjaya menjadi juara keseluruhan Da'i - Pendakwah Milenia terbitan TV3.

Nor Adibah juga seorang blogger - dia menguruskan 2 blog iaitu HrhZ dan Srikandi Mawar. Anda boleh melihat paparan sisi peribadi juara program Da'i ini menerusi blog HrhZ, manakala blog Srikandi Mawar lebih kepada aktivitinya sebagai seorang penggiat aktif dalam program berdakwah dan rohani di UiTM.

Blog Nor Adibah Rozain - Juara Program Da'i TV3


blog nor adibah rozain - juara Dai pendakwah milenia

Biodata Nor Adibah


Nama sebenarnya ialah Nor Adibah binti Rozain dilahirkan pada 7 Jun 1992 di Pahang. Merupakan penuntut  Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) TESL di UiTM Shah Alam dan merupakan ahli Majlis Perwakilan Pelajar UiTM Shah Alam (Exco Kerohanian dan Kaunseling). Pernah menjadi juara dalam satu pertandingan syarahan peringkat negeri Pahang, dan sangat suka membaca, memasak dan menjahit.

Gambar manis Nor Adibah Rozain

HH berharap semoga Adibah akan terus tetap berdakwah. Dengan kelebihan yang ada pada dirinya sebagai juara program Da'i Pendakwah Milenia, bolehlah membantu untuk membawa blog ke arah satu anjakan paradigma yang lebih baik lagi.

Dan pastinya HH berharap kelebihan itu digunakan sepenuhnya untuk menjadikan blog sebagai senjata penyampaian dakwah dari seorang gadis manis kelahiran Pahang ini, in Sha Allah.


5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. slm HH,owh trm ksh share link blog adibah.mmg minat kt dia petah berkata-kata.

    BalasPadam
  2. slm, adibah.if saya nk invite utk buat talk, how to contact ye?respon sy asap ye, tq:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cik Aida ... boleh contact Adibah di blognya ... :)

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement