As-Salam. Nih rasa geram nak gigit jari kaki ni .... tak terlawan dibuatnya. Apakah rahsia blog yang menggemukkan ini sampai boleh cecah sampai 21 juta pageviews! Haaa ... 21 juta .. bukan 21 ribu ... ngeluh panjang pun tak habis punya ni. Tak percaya? Anda boleh jejaki sendiri nanti.

HH pun godek-godek sedikit struktur blog ni. Hmm .. dari segi SEO ...memang boleh dikatakan tak sampai pun 10 peratus diterapkan. Rekabentuk blog ... adehh .. tak pernah berubah sejak dulu .. macammmmm tu je pun. Header dia pun takat macam main tulis dan blah .... struktur tag dan deskripsi blog ni pun ke lauttt ... 

Tapi ... tapi blog ni masih menjadi pujaan ramai, masih ada sehingga hampir 100 orang online setiap masa setiap ketika hatta di waktu kala bulan pun malu-malu nak muncul, di waktu si mentari masih lagi berselimut di balik awan kelam. Perghhhh .... respek respek.

Muncul sebagai antara blog yang boleh menggemukkan HH terbaik masakini, hingga orang yang kerja kat majalah dan akhbar pun pasang dengki kat dia ni. Bukan calang ni ... bijak bermain pisau, hebat dengan kuali, dan kreatif kalau nak nangkap gambar dari sisi dan sudut yang sukar.

Blog yang tiada ciri-ciri SEO mantap tetapi dapat mengapai impian ramai blogger iaitu peroleh trafik ribuan sehari .. jutaan sebulan ... 

Wajahnya? hanya sebilangan kecil blogger je yang tahu akan wajah sebenar blogger ini. Ya, bukan wajah yang nak dijaja, tetapi ... bakat, pengalaman dan juga ilmu yang sangat mendalam dalam bidang yang dia sukai.

Anda patut contohi dia .... ada banyak benda yang anda harus belajar dari blogger sepertinya. 21 juta jumlah paparan dan ..... semakin meningkat setiap saat ... waktu ini pun semakin laju berkedip-kedip ... perghh memang terbaiklah!

Blog 21 Juta Pageviews dan Semakin Bertambah



Siapakah blogger yang HH maksudkan ini? Apakah url blog mamat ni yang berjaya memperoleh sedemikian jumlah trafik yang sangat mengangumkan? Untuk tahu ... klik pautan ini: Blog yang Buatku Lapar Tatkala Ini ...

22 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. fuyoo 21 million tu. dari analisis yang saya lihat pada code blog dia. code label dia letak code rel='tag' yang kebiasaannya digunapakai oleh blog wp. Tapi memang power PV dia naik setiap minit.

    BalasPadam
  2. ayat dia mesti pandai tackle pembaca.. kawan pon lama dah tinggalkan blogging.. bila nak up balik susah nak dpt rentak. tgh blaja slow2 semula nak cari rentak.. btw.. salam perkenalan..

    BalasPadam
  3. siang esok boleh tengok meter pageview dia macam meter air!!!!

    BalasPadam
  4. Hahahaha....apa2 pun jutaan terima kasih Tuan... (*___^)

    BalasPadam
  5. blog yang sentiasa menjadi tempat rujukan orang2 dapur untuk memasak. mmg tak boleh lawan trafik Mat Gebu :)

    BalasPadam
  6. Kejab nak klik terjah juga

    BalasPadam
  7. Mmg blog camni unik...sekali dtg org jeling2 je dulu...2x dtg mesti nk try dah tu, kali ke3 dtg ucap time ksh sbb menjadi & kenyang...itulah keistimewaan blog masak2... Org akn dtg byk kali...nak2 bln Ramadhan. . Hidup blogger masak2!!!! * HSH je x berapa nk hidup dah..hehe..

    BalasPadam
  8. blogger idola daku, simpan angan2 & cita2 untuk berjaya mcm dia... tahniah che mat!

    BalasPadam
  9. memang terbaikkkk... tiap2 hari kan masak..... hehehe...

    BalasPadam
  10. hamboi kemain HH review eks..hahahahahahhaha...semangat baca!

    BalasPadam
  11. blog tiffin biru mmg x dinafikan..gambar dan cara pengubahsuaian sesuatu resepi yg membuatkan org ramai tertarik..hehe..setiap masa ada je online user..serius..mmg buat husna lapaq..=D

    BalasPadam
  12. saya penah jumpa blog yang view dia 50juta HH..sgt hebat team blogger tu

    BalasPadam
  13. yeah betulll!! blog mat gebu memang mantap.. Simple tapi padat.. xbosan nak tengok...

    BalasPadam
  14. Sama-sama... moga ramai akan menjadi seperti mat ..

    BalasPadam
  15. Tulah pasal .blog masakan lain pun tak terkejar punya

    BalasPadam
  16. Ya...memang patut dijadikan idola ..lebih2 lagi blogger yang ada tema dan niche yang sama ngan @matgebu:disqus

    BalasPadam
  17. Haaa... benda yang tiap2 hari inilah yang boleh dijadikan sumber trafik kepada blog

    BalasPadam
  18. Hahahaa.. mat gebu dah berikan banyak trafik ke blog ni ...

    BalasPadam
  19. Dah boleh dibukakan dah blog Mat Gebu ni

    BalasPadam
  20. Saya tahu blog tu .. kalau tak silap blogserius dah berjaya capai pageviews gitu

    BalasPadam
  21. haah..serius tu rasanya.kawan saya hari2 buka blog tu tanpat jemu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement