As-Salam. Kontes SEO semakin banyak kini, makin ramai blogger baik yang berpengalaman mahupun tidak telah menganjurkan kontes serta giveaway yang melibatkan penerapan taktik dan teknik SEO (Search Engine Optimization). 

HH sendiri ada menyertai beberapa kontes yang melibatkan kemahiran SEO ini. Antaranya ialah iPhone 5 Gadget Impian dan juga Blog Popular. Memang sukar nak bersaing dengan rakan-rakan blogger yang telah mantap ilmu SEO ini. Apatah lagi mereka merupakan blogger yang menggunakan hosting sendiri serta Wordpress. 

Namun tidak dinafikan ada juga blogger hebat dari platform blogspot yang berjaya menjadi juara dalam kontes SEO. Antara blogger terkenal dan hebat yang merupakan blogger blogspot yang hebat dalam SEO ini, tidak lain tidak bukan ialah pemilik blog Forblogger.net.

Rahsia Blogger Terkenal Menang Kontes SEO Terbongkar


Forblogger.net merupakan pemenang dan juara kontes SEO sebelum ini dengan katakunci Eyriqazz vs Denaihati, yang HH juga turut sertai. 

Yang menariknya, blogger ini telah membuka rahsia bagaimana beliau boleh menang kontes tersebut dengan beberapa kaedah dan teknik SEO yang dipraktikkan. Memang terbaiklah, dan jika anda punyai rasa ingin tahu dan mencuba, boleh sahaja praktikkan apa yang telah dibongkarkan olehnya.

Plugin Checker
Anda boleh baca bagaimana Forblogger.net membuat beberapa teknik rahsia SEO untuk menang kontes Eyriqazz vs Denaihati tersebut. Baca mengenainya - Contest SEO Eyriqazz vs Denaihati.

Banyak gak ilmu dan memang padatlah untuk ditelan dan dibenam dalam dada. Hanya mereka yang benar-benar mahu dalami ilmu SEO patut baca entri pembongkaran rahsia menang kontes SEO tersebut.

*p.s: Teman baik Emma Maembong pun terkojut tu haaaa ... kenal tak - Shahin Shahira .. :)

10 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. blajar gak sikit2...tp kene slow2 dulu...adesss

    BalasPadam
  2. HH... nk tanya, dulu link blog saya azmengs.blogspot.com dan sya dah tukar kepada www.papablogger.my.... tp bila saya update blog, entry tak keluar kat dashboard orang lain... Sebab ape erk?? lari dari tajuk dah ni... hehehehe.. Nak bertanya je... Kalau dapat bagitahu jawapan melalui entry, lagi senang.. terima kasih HH


    www.papablogger.my

    BalasPadam
  3. assalamualaikum hh...yer la blogger mcm mama ni kena belajar lagi mana yg perlu jauh lagi nak sampai tahap tu...:)

    BalasPadam
  4. Kalau nak tinggi dalam SERP. PR mestilah tinggi.

    So, nak buatkan jadi tinggi kena berbanyakkan DOFOLLOW Backlink.

    Tapi sekarang nak dapat DOFOLLOW Backlink itu yang susah sikit.


    ( Terkejut tengok blog Forblogger PR 4. Wow! )

    Terima kasih atas perkongsian ilmu ;)

    BalasPadam
  5. saya ni memang masih blur lagi pasal SEO ni. Akan lebih belajar lagi...

    BalasPadam
  6. ada terbaca sebelum ni..
    mmg byk tips yg dikongsikn..
    susah nk hadam semua skali..kene plan2!!huhu

    BalasPadam
  7. forblogger.net memang lain macam ilmu dia..haha.. memang terbaik setakat ni..

    BalasPadam
  8. Memang terbaik la ! ;)

    BalasPadam
  9. Saya pun ada masuk contest DH tu, masih byk kena belajar teknik SEO, sedikit sebanyak yg saudara HH berikan amat menarik. Kita sama2 pakat belajar.

    BalasPadam
  10. La, perempuan ke pemiliknya. Ingatkan lelaki

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement