As-Salam. Andai anda ada akaun laman sosial Twitter, jangan abaikan ia. Ia sebenarnya satu platform mudah untuk anda bina jenama blog anda, selain dapat dijadikan tempat untuk anda mendapatkan trafik ke blog secara selamba. Malah. dengan akaun Twitter, anda boleh menjana pendapatan dengan beberapa platform pengiklanan popular seperti Churp-Churp dan juga SAYS Malaysia.

Jumlah pengikut twitter penting bagi memastikan anda dapat menggunakan sepenuhnya kelebihan laman sosial Twitter ini. Untuk itu, cara paling mudah untuk menambahkan rakan serta pengikut Twitter anda ialah dengan meletakkan Twitter Follower pada blog.

Cara Letak Twitter Follower Pada Blog

Cara Letak Twitter Follower Dalam Blogspot

Mudah je. Semuanya dah ada di dalam laman sosial Twitter, apa yang perlu anda buat hanya tempek sahaja kod yang diberikan. Kod tersebut seperti berikut:

<a href="https://twitter.com/Akaun-Twitter-Anda" class="twitter-follow-button" data-show-count="true" data-lang="en" data-size="large">Follow @Akaun-Twitter-Anda</a>

<script>!function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0];if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src="//platform.twitter.com/widgets.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document,"script","twitter-wjs");</script>

Hanya letakkan menerusi kod html pada tambah widget/gadget blog anda - Dashboard-Layout-Add a Gadget - Pilih Html.

Selamat mencuba.


8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. haha this one is useful

    BalasPadam
  2. ini untuk blogspot kan?

    BalasPadam
  3. Ya @sohoque:disqus .... untuk blogspot dan wordpress juga ... boleh guna, tanpa ada masalah.

    BalasPadam
  4. Thanks for appreciating @piggy697:disqus

    BalasPadam
  5. Hi. Maaf. Nak tanya, button follow tu. besar sangatlah. Macam mana nak kecikkan saiz dia sikit ye? Hope dapat balas secepat mungkin :D

    http://sarahhijabista.blogspot.com/

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement