As-Salam. Hantu Gangnam Style? Ghost of Gangnam Style? Adeh ... tak sangka hantu Gangnam Style telah memberikan impak tersendiri buat blog ini. Kadangkala kata kunci atau keyword yang tidak terfikir menjadi daya penarik pengunjung dan pencari info di internet untuk ke blog.

Ya, kena bijak bermain dengan kata kunci bagi membolehkan blog kita ini mesra SEO dan tampil pertama dalam SERP. Lihat bagaimana kata kunci Hantu Gangnam Style memberi impak kepada blog ini:

Hantu Gangnam Style



Sebagai salah seorang blogger yang mungkin mencari trafik menerusi SEO, anda perlu rajin ke Webmaster Tools yang disediakan oleh Google. Macam-macam perkara berkaitan SEO boleh anda cari, guna dan adaptasi bagi membolehkan blog anda disenaraikan pertama dalam SERP.

Malah menerusi Webmaster Tools oleh Google ini, membolehkan pengguna blogspot dengan mudahnya mendapat kelebihan enjin carian Google. Selain itu, anda boleh memantau keselamatan blog anda dan melihat entri mana yang paling best untuk anda ketengahkan dalam enjin carian.

Buktinya .... kehadiran hantu Gangnam Style yang telah berikan banyak trafik yang tidak diduga!

 
 


7 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. pergh...memang superb... master blogspot...

    BalasPadam
  2. baru2 ni keyword Komen Anugerah Skrin Ke 12 yang digunakan untuk tajuk entri berjaya tarik ramai pembaca ke blog.. Tak sangka.. Lgpun tajuk tu difikirkan secara sebarangan je pd mulanya.. Lps ni nak kena belajar lagi teknik SEO ni :)

    BalasPadam
  3. thanks for the tips

    BalasPadam
  4. wooo...ish2...biar betul

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement