As-Salam. Wow .... sejak  dua menjak ni, semakin ramai blogger terkenal dapat limpahan rezeki. Mereka bukan terkenal sebab gossip, bukan terkenal sebab gambar mereka gedik, bukan terkenal sebab mereka buat entri SEO, tetapi mereka blogger biasa-biasa gak, tapi kerana minat, blog mereka jadi terkenal dengan sendirinya.

Semalam, HH tampilkan sebuah blog yang telah berjaya unggul dalam dunia blog Malaysia apabila berjaya mencecah 19 juta paparan. Memang hebat. Blog yang berkisar resepi dan masakan ini, memang lain dari yang lain. Tak perlu entri SEO, dan tak perlu template blog yang canggih tapi tetap menjadi klik klik pilihan ramai pengguna di internet.

Dan hari ini, HH berkongsi satu kegembiraan, seorang blogger yang cukup hebat, cukup murah hati ... sering sahaja buat Giveaway dan Kontest buat pengunjung blognya.... telah menerima wang besar .... RM10,000 sebagai pembaca bertuah ... perghhh RM10,000 tetiba dapat .... inilah namanya rezeki yang bergolek... yang datangnya atas keizinan Allah S.W.T. Mungkin ini merupakan nikmat yang Allah berikan atas sifat pemurah yang ada pada dirinya.

Blogger yang HH maksudkan ialah Safial Eqbal atau lebih dikenali dalam dunia blog Malaysia sebagai Eqbalzack, pemilik blog cukup disegani Eqbalzack.com.

Anda boleh singgah dan lihat catatan ringkasnya ... dan bukti bagaimana RM10K menjadi miliknya. Tahniah EQ!!

Apa yang ingin HH tekankan disini, selain dari minat berblogging, niat kita dalam berblog perlu ikhlas untuk memberikan yang terbaik buat semua pembaca dan pengunjung. Dengan ini, sebagai blogger ... kita akan sentiasa berusaha dengan gigih untuk tingkatkan kecemerlangan blog kita.

Tips menerusi blog Eqbalzack - penggunaan gambar dalam menarik minat pembaca, serta konsep memberi untuk menghargai, dan bercerita sesuatu yang berkisar pada diri dan bukan hal orang lain!


7 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Terbaik ... terima kasih kerana sudi singgah sini lagi .... ada rezeki kita jumpa ....

    BalasPadam
  2. wahhh tahniah buat adik EQ :)

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum tuan HH,
    Alhamdulillah, rezeki harijadi saya Isnin ni (12/11) kot. Masih tak percaya sebab saya hantar main2 je contest tu. Bak kata orang kalau kita mengharap sgt tak dapat. Jadi lepas hantar borang penyertaan saya doakan semoga ada rezeki saya. Terima kasih atas entry ini. Insyaallah saya akan buat GA utk rakan2 blogger. :)


    -eqbalzack-

    BalasPadam
  4. assalamualaikum HH...tahniah buat blogger Eqbal Zack...:)

    BalasPadam
  5. tahniah kepada beliau!! :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement