As-Salam. Hmm ... bila habis satu segmen, ataupun contest dan giveaway .. maka berakhirlah riwayat blog dalam bloglist. Itu adat dan asam garam dalam dunia blog Malaysia. Bukan semua blogger akan terus letak blog-blog yang dahulu mereka selalu singgah ke dalam bloglist. 

Kenapa? Sebabnya ada banyak .. kadangkala ada blogger tu macam kecewa dengan blog yang selama ini dia ikut, lalu ... malas dah nak layan, so dia akan buang. Ada juga blogger yang seperti HH katakan di awal tadi, blog dibuang sebab sudah abis satu-satu segmen mahupun kontest yang mewajibkan meletakkan blog penganjur dalam bloglist.

Ramai ... dan HH sendiri melihat bagaimana blog ini - www.hasrulhassan.com menjadi penghuni banyak bloglist rakan-rakan blogger tetapi akhirnya disingkirkan, alasan ..... tak dapat nak bagi sebab alasan itu ada pada pemilik blog berkenaan. Blog ini belum cukup bagus untuk memperoleh tempat seperti blogger-blogger lain, macam Yuyu Zulaikha, Hanis Zalikha, Ben Ashaari, Broframestone, Denaihati.... yang sememangnya tidak selayak mereka. Apatah lagi berada di dalam bloglist mereka.

Jadi, realitinya ... blog HH ini sama je taraf dengan blog anda, tak perlu nak diangkat sangat sbb nanti yang jadi takbur dan bongkak adalah diri ini yang tahu-tahu dah menimbun dosa.


HH bukan blogger otai dari persepsi banyak ilmu blog, bukan juga blogger yang hebat seperti yang dianggap oleh segelintir - tidak !! - ia sebenarnya jauh panggang dari api. 

Maaf kalau ada rakan blogger yang terasa hati dengan HH selama ini, maaf kalau kesilapan lampau telah buat anda panas hati, bermasam duka dengan HH di alam dunia blog Malaysia ini. 

Buat rakan blogger yang sudi menjadikan blog ini sebagai satu sumber bacaan hari-hari di blog mereka, HH ucapkan terima kasih. Apakan daya, sumbangan anda tidak dapat nak HH balas, terima kasih.


Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement