As-Salam. Baru-baru ini, HH telah menerima satu email berkaitan iklan atau kod Adsense untuk blog daripada pihak Google Adsense. Terkejut ..... pihak Google Adsense telah menyahaktifkan iklan mereka di blog ini. Alamak ... kesalahan apakah yang telah HH lakukan?

Berdasarkan info yang diberikan oleh pihak Adsense, HH segera memadamkan entri yang berkaitan .... mungkin kerana entri tersebut HH ada paparkan di blog lain (kurang pasti), huhuhuu...rugi oooo Adsense tak dapat dimuatkan dalam blog. 

Surat Pemberitahuan Daripada Google Adsense




Entri yang dimaksudkan ialah entri berikut ... yang sememangnya telah memberikan banyak trafik ke blog HH satu ketika dahulu .....

Contoh Entri Melanggar Polisi Google Adsense




Mungkin kerana perkataan Love Bite yang HH jadikan sebagai satu tajuk .... Aduhh .. aiyoooo.... pasal2 kena penalti daripada pihak Google Adsense.

HH sudahpun menghantar email rayuan kepada pihak Google Adsense bagi membolehkan iklan Adsense dikembalikan dalam blog ini. Harapnya mereka terima ... dan email yang HH hantar sudahpun diberikan respon ... cuma kali ini belum tentu lagi bila iklan Adsense akan kembali di blog ini .... aduhhhh ...



6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. sensitif juga rupanya google adsense ni ehehe

    BalasPadam
  2. hmmmm....takkan pasal satu entri ni je.... susah juga macam ni...

    BalasPadam
  3. salam..sekadar pendapat.. bagi saya bukan love bite tuh menyebabkan adsense hantar mesej sebegini.

    saya dah kena sekali email macam ni.. bila traffik makin tinggi.. adsense makin alert akan setiap entry dan jarak kedudukan iklan.

    link yang dia bagi hanya salah satu contoh.. tapi sebenarnya banyak....kita hanya perlu check apa silapnya entry dalam link yg dia bagi dan kemungkinan keseluruhan entry kita ada berkaitan mengenai kesalahan dlm link yg dia bagi tuh..

    mcm saya dia bagi masa 10 hari untuk perbetulkan keseluruhan.. cepat cepat saya setkan blog kepada "mode maintenance". dan betulkans ecara dalaman.

    Langkah pertama saya buat..
    1- pastikan jarak iklan dengan setiap entry tuh jauh.. sekurangnya 150 piksel.

    2- minimumkan kod iklan seminimum mungkin setiap page. asal lebih dari 3 kod.. saya buat 3 kod .buang segala kod "text link":
    3- pastikan entry JANGAN COPY PASTE BULAT BULAT dari org lain tanpa kredit dan tanpa penambahan. (saya rasa ini musuh utama adsense)..adsense inginkan maklumat tanpa plagiat. tapi kalau nak plagiat boleh.. pastikan kita tambah apa apa yg patut mcm pendapat kita ke apa dlm entry tuh.
    4- baca arahan dan ikut saranan dia bagi dalam email tuh.. terutama melibatkan polisi mcm jarak kedudukan iklan. content, dsb..
    5-selalu ikut tips yg dia bagi dlm akaun adsense..


    itu ajer saya dapat kongsi dengan kawan kawan semua. tapi ada satu kebaikan yg dapat saya rasakan kalau kita ikut arahan adsense. kita punya pendapatan makin meningkat.. betul..tak tipu.. saya dah alami sehingga sekarang.. alhamdulillah semoga berpanjangan rezeki ini..

    BalasPadam
  4. Blog ini sebelum ini memang masyuk dengan adsense ni ... tapi sekarang akaun Adsense HH banyak disumbangkan dari blog-blog lain. :) Tgh tunggu masa untuk dikreditkan ke dalam akaun Paypal ... :) Terima kasih atas pandangan yang sangat baik ini.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement