As-Salam. Mungkin ada yang fikir blog ini mendapat ranking yang tinggi kerana sering dapat backlinks menerusi segmen dan juga beberapa promosi yang lain. Tetapi, hakikatnya ... Ranking Alexa agak padat dengan blog dan laman-laman web yang lebih baik, lebih hebat pengisiannya.

Blog ini hanyalah sekadar blog yang cuba membantu blogger lain mendapat tempat terbaik ... alhamdulillah andai ramai yang mencapainya.


Tips Mendapatkan Backlinks Bermutu


Backlinks daripada blog yang bermutu adalah penting bagi memastikan ranking Alexa blog kita berada di tahap yang baik. Untuk mendapat ranking yang baik, perlu untuk kita memastikan ada backlinks yang kita tinggalkan di blog-blog yang punyai ranking lebih baik daripada kita.

Antara cara untuk meninggalkan atau mendapatkan backlinks ini ialah:


  • Meninggalkan komen di blog-blog yang punyai sistem komen seperti Discuss, Intensedebate dan yang seumpamanya di mana kita boleh meninggalkan link blog kita.
  • Mendapat tempat dalam bloglist blog yang tinggi ranking Alexa mahupun Pageranks.
  • Jika blog yang ada ranking tinggi tidak punyai sistem komen yang HH sebutkan, anda boleh secara manual meninggalkan link blog anda, asalkan jangan keterlaluan agar tidak nampak ia seperti spammer.



1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Salam HH, boleh tak tolong kupas bagaimana G+ mampu menambah baik alexa rank..:)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement