As-Salam. "Blog aku, suka hati akulah .. kau pedulik apa!" ... ayat tu macam atau lebih kurang dengan ayat ini gak ..."Kubur masing-masing ... masing-masing jagalah". 

Allah dah tahu, maka kerana itulah ayat ini diturunkan:

 وَالْعَصْرِ Demi masa. إِنَّ الإنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, إِلا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

Mesti saling nasihat, bukan kerana nak hancurkan, tetapi nak menyelamatkan, nak sama-sama dapat kebaikan.

Bayangkan, jika semua orang buat tak ada hal, tak kesah ... anggap ayat ... kubur masing-masing sendiri jaga itu sebagai satu pedoman.... agak-agak, boleh tak anda pakai baju, makan nasi dan berak di jamban yang bersih?

Baju kau...sendiri jahitlah.

Nasi. Nak beras....sendiri tuailah ..sendiri tanam padi... padi aku ... aku punya. 

Kena ambil peduli dan bagi yang mempedulikan anda ...seharusnya bersyukur kerana ada insan yang sanggup tegur tindakan salah yang dilakukan. 


1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Sharing is caring.... Selagi namanya manusia....selagi tulah kita adalah khalifah.... Sentiasa berpesan-pesan kepada kebaikan untuk dibuat bekalan sebelum masuk 'kubur' sendiri...hehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement