As-Salam.
Google Adsense, antara platform pengiklanan dunia maya pertama yang wujud. Penggunaannya sangat meluas, malah boleh didapati di mana-mana laman web dan blog-blog. Ini adalah kerana pendapatan menerusi Google Adsense adalah antara yang paling lumayan andai anda tahu cara untuk memanipulasikannya secara bijak dan berhemah.

Baru-baru ini, HH telah menerima satu email amaran dari pihak Google Adsense mengenai satu kandungan blog (bukan blog ini), yang dianggap oleh pihak mereka sebagai tidak original dan melanggar beberapa polisi pengiklanan Adsense yang ditetapkan.

Akibat, iklan Google Adsense tidak boleh dipaparkan di blog tersebut. Dan atas nasihat dari pihak Google sendiri, HH dah keluarkan kod Adsense dari blog itu bagi mengelakkan akaun Google Adsense dibatalkan oleh mereka.

Cuba anda lihat email yang dihantar oleh pihak Google Adsense kepada HH ini:

Email Amaran dari Google Adsense Kerana Langgar Polisi Pengiklanan



Mujur Google Adsense berlembut dan hanya cuma disabled iklan untuk blog tersebut dan tidak pada blog-blog lain.

Mungkin ada blogger yang kata Adsense agak cerewet dan strict, tetapi apa yang mereka sebenarnya lakukan adalah untuk menjaga kepentingan pengiklan yang membolehkan ramai blogger lain, dan pengendali laman web mendapat pendapatan sampingan menerusi internet.


3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. saya syorkan utk blog berbahasa melayu ni guna innity jer.. ganti adsense atau nuffnang..

    innity lebih masyuk berbanding nuffnang..

    BalasPadam
  2. ambik artikel melayu translate ke opmputih.. tambah sket sket terus jadi original.. hehehehe

    BalasPadam
  3. Hmm dah apply innity ni ... tapi derang sombong ... tak bagi langsung joint. Dah 3 kali minta, 3 kali gak tolak. So, dah mereka tak sudi ... jadi malas dah nak mintak lagi

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement