As-Salam.
Mengapa blog anda yang dah sekian lama ada, tetapi trafik agak kurang jika nak dibandingkan dengan blog yang lebih baharu dari blog yang anda miliki? Mana kesilapan yang telah anda buat, yang mungkin anda sendiri tidak sedar? Berikut adalah kemungkinan tersebut.

4 Kemungkinan Mengapa Blog Kurang Trafik

  1. Blog anda lambat loading dan berat - kurang pembaca berulang ke blog anda, jadi trafik berkurang secara perlahan-lahan.
  2. Blog anda tidak update. Jadi pengunjung yang hadir merasa bosan. Dan ianya juga tidak elok untuk blog yang menyenaraikan blog anda di dalam bloglist mereka.
  3. Blog anda ditampan oleh pelbagai 'halangan' untuk masuk ... contohnya ada iklan pop yang keluar tetiba, ada widget selamat datang yang kena klik berulang kali baru leh tutup dan ada restriction untuk membaca blog anda.
  4. Blog anda jarang dipromosikan.

Jika ada 4 perkara di atas, maka cubalah ubah ...itupun jika anda mahukan blog anda dikunjungi pengunjung. Namun, jika sebalik .... anda cukup puas dengan keadaan sedia-ada .... maka kekalkan. Pilihan ada di tangan anda. Jangan merungut pula kalau blog tiada pembaca.

 

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement