Pramong Nomjam Thai Tuala, merupakan satu festival ikan di Thailand yang diadakan setiap tahun. Ada banyak ikan dari pelbagai jenis dan spesies dipamerkan dalam festival ini. Dan pada tahun ini (2012), seekor ikan Flowerhorn menjadi antara tarikan menarik. Serius memang menarik ikan Flowerhorn ini ... cubalah lihat beberapa gambar yang saya kongsikan dalam post ini.

Ikan Flowerhorn di Pramong Nomjam Thai Tuala ini yang mempunyai bonggol berwarna merah pada kepala menjadi tumpuan kerana bonggol itu agak unik dan bersaiz agak besar. Selain ikan ini, ikan Arowana juga antara tarikan utama. Festival ini lebih kepada mempamerkan ikan-ikan eksotik dan berharga mahal. Pada tahun ini, pameran yang diadakan di sebuah pusat beli-belah itu akan berakhir pada 1 April 2012.

Pramong Nomjam Thai Tuala - Ikan Flowerhorn

Ikan Flowerhorn Pramong Nomjam Thai Tuala
Ikan Flowerhorn Pramong Nomjam Thai Tuala
Ikan Flowerhorn Pramong Nomjam Thai Tuala

Terdapat juga ikan Kelisa Emas yang dipamerkan di Pramong Nomjam Thai Tuala ini. Cantikkan sisik ikan kelisa ni .. uhh ... bukan mudah nak bela ikan ni, dah la mahal .. siapa yang fikir nak belajar erti sabar bolehlah bela ikan termahal di dunia ini ye .. huhuhu.
Ikan Kelisa Emas Pramong Nomjam Thai Tuala


Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement