As-Salam.
Salah satu cara untuk meningkatkan trafik serta pageviews blog adalah menggunakan perkhidmatan agregator blog - sebuah laman yang akan mengutip serta menyiarkan entri-entri blog kepada ahli-ahlinya dan ping ke seluruh laman maya.

Ia suatu laman web yang penuh informasi daripada blog-blog yang menjadi sebahagian daripada komuniti. Biasanya kita perlu mendaftar untuk menggunakan khidmat agregator ini. Dan sebagai timbal-balik menyiarkan dan menyebarkan entri-entri daripada blog kita, pihak laman web berkenaan akan minta kita bekerjasama samada dengan meletakkan widget mereka ataupun meletakkan banner mereka.

Widget ini akan memuatkan entri-entri daripada blog lain, berdasarkan kriteria dan jenis entri yang kita telah tetapkan semasa membuat setting widget.

Anda boleh cuba menggunakannya beberapa pilihan web agregator ini. Untuk info, laman-laman ini adalah separa automatis di mana anda perlu menyertakan entri2 anda untuk ping secara manual. Anda perlu rajin dari sehari ke sehari untuk pergi ke laman-laman ini untuk ping entri blog anda.

Senarai Laman Web Agregator Malaysia

  1. Ping Busuk
  2. OhBelog
  3. GuaBlog 
  4. GengCyber
  5. Innit Nuffnang
  6. Blogged.MY **

**Automatik ping disediakan tetapi perlu login dan tekan ping.

9 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement