As-Salam.
Awas apabila kandungan blog anda adalah serupa dengan kandungan di blog lain. Duplikasi begini sebenarnya tidak disukai oleh enjin carian, kerana isi yang serupa dari kata kunci yang sama tidak sepatutnya memaparkan perkara yang sama - apatah lagi jika ia sebijik2 butirannya.

Apa yang perlu, ialah menjadikan entri atau isi kandungan blog anda adalah 'hak' anda, iaitu dengan mengolah dengan menggunakan ayat dan pemahaman sendiri. Adalah lebih baik seandainya anda membacanya dari satu tempat atau sumber yang lain, anda memahaminya dan kemudian buat entri sendiri mengikut citarasa dan lengok bahasa anda sendiri. Ini menjadikan isi kandungan itu anda punya walaupun kata kunci, isi sebenarnya merupakan atau berdasarkan sumber lain.

Paling tidak digemari apabila anda membuat entri berulang. Memang boleh membuatkan blog anda kena banned oleh enjin carian. Apabila ianya berlaku, trafik tidak dapat dijana, ranking dalam enjin carian juga akan terjejas.

Selamat ehhh ...

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Info yg menarik..heheh..
    boleh di gunakan

    BalasPadam
  2. rasanya dlm blog saya dah ada content yg bercampur2, yg saya tulis sendiri dgn yg saya rujuk dr tempat lain.

    kene tingkatkan pemahaman pasal content utk buat pembaharuan....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement